واکنش آیت الله واعظ طبسی به طرح انتخابات آزاد

 IMAGE634152054578437500آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان تاکید کرد: هیچ انتخاباتی در جوامع بشری در تمام این ۳۴ سال و قبل از آن، همچون انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران، آزاد، با آرامش، با اطمینان، برخوردار از فضای امن و توأم با امنیت وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، در آستانه میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع)، با حضور آیت الله واعظ طبسی، مراسم اعطای احکام جمعی از خادمان بارگاه رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی دراین مراسم که در محل تالار اماکن متبرکه حرم رضوی و با حضور صدها تن از خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه (ع) برگزار شد، اظهارداشت: یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین خصوصیات پیامبر اعظم(ص) ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت بوده است و جامعه امروز ما به بحث‌های اخلاقی و مسائل فکری بسیار نیازمند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در این نشست صمیمی و نورانی ضمن تبریک ایام هفته وحدت خاطرنشان کرد: این محفل، یک محفل بی‌نظیر در جهان اسلام است چرا که در نزدیک‌ترین نقطه به مضجع شریف حضرت رضا(ع) و در آستانه دو میلاد مسعود و بزرگ جمعی از انسان‌های عاشق که دل‌هایی مالامال از محبت به اهل بیت(ع) دارند، به افتخار خادمی پاره تن رسول اکرم(ص) نایل می شوند.

جامعه نیازمند اخلاق

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در فضای جامعه امروز ایران اسلامی، عده‌ای از اخلاق، آداب، متانت، منزلت و خصوصیات یک انسان کامل دور شده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه مسائل اقتصادی و علمی ما با مسائل سیاسی آمیخته شده و در روش‌های سیاسی اخلاق فراموش شده است.

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) مؤسس، پایه گذار و بنیانگذار نظام اسلامی پس از هجرت از مکه به مدینه، پایه نظام اسلامی را نهاد و به عنوان رهبر جهان اسلام آن روز   جامعه و دنیای اسلام را با تلاش و خصوصیات اخلاقی والایش به وجود آورد.

تولیت آستان قدس رضوی طرح بحث‌های اخلاقی را بسیار مهم دانست واظهار داشت: رسیدن به مدارج و کمال علمی چه در علوم اسلامی و غیر اسلامی کار دشواری نیست   نیاز به استعداد و مقداری تلاش دارد و انسان را به هدف‌ها و مدارج بالای علمی می‌رساند اما آنچه در کنار علم می‌تواند در فضای جامعه تحول عمیق به وجود آورد و زمینه را برای حکومت جهانی مهدی موعود(عج) فراهم کند علم همراه با تربیت نفسانی و اخلاق انسانی است.

وی افزود: پیامبر اعظم (ص) مؤدب‌ترین شخصیت آن روز و نمونه کامل اخلاق بود و اخلاق عملی رسول اکرم با کار اخلاق و روش نیک به مردم معرفی شد و حضرت با این سیره زیبا مردم را به نیکی دعوت فرمود.

آیت الله واعظ طبسی با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: به فرموده حضرت با زبان تبلیغ کردن ساده و آسان است اما اگر با عمل تبلیغ کنید کار نیکی که شما انجام می‌دهید، برای دیگران ایجاد انگیزه خواهد کرد.

وی افزود: اگر غیبت، تهمت و افترا گناه است باید در مجالس گناه شرکت نکرد اگر کمک به اقشار مستضعف نیک است بایستی عملاً انجام داد اگر برخورد دوگانه، تملق، سیاسی‌بازی و خط‌‌‌ بازی بد است، در عمل انجام ندهند، تا دیگران هم بیاموزند؛ اگر قانون شکنی و مرزشکنی گناه و بزرگ‌ترین خطا است، باید در حوزه مسؤولیت خود به قانون احترام گذاشت و نشکستن قانون و حرمت دیگران را بایستی با عمل نشان داد.

جایگاه وی‍ژه خادم حضرت رضا(ع)

وی خطاب به خدام بارگاه منور رضوی گفت: امروز توجه مردم به خدام آستان قدس رضوی توجه و نگاه وی‍ژه‌ای است و من چندین بار در صحن‌ها برخورد کرده‌ا‌م که همان احترامی که مردم به علما و روحانیون می‌گذراند، به خادم حضرت رضا(ع) می‌گذراند که نشانه ارادت و محبت آنان به اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که رفتار اجتماعی، سیاسی و خانوادگی خادم حضرت رضا(ع) بایستی در شأن نظام جمهوری اسلامی و یک مسلمان باشد،اظهار داشت: اگر مواضع سیاسی خادمان امام رضا(ع) در جهت غیر نگاه رهبری و سیاست‌های اصولی نظام باشد، قضاوت مردم درباره آن‌ها تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به برخورد همراه با احترام کفشداران حرم رضوی گفت: به خاطر رعایت ادب، متانت و احترام از کفشداران تعریف زیادی می‌شود، این رفتارها در فضای ذهنی جامعه تغییر به وجود می‌آورد و همه این نکات مثبت منتقل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری کار فرهنگی، فکری و اخلاقی را متفاوت با سایر اقدامات دانست و خاطرنشان کرد: بهترین خدمت فرهنگی، دعوت به خیر، نیکی و شایستگی خادمان، همان ادب و متانت هنگام خدمت و تواضع و عرض ادب و خضوعی است که در برابر حضرت رضا(ع) از خود نشان می‌دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این نکته که رسول مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت ثامن الائمه (ع) را پاره تن خود خطاب فرموده‌اند، تصریح کرد: بنابراین بایستی فضای حرم همواره آراسته باشد، نه فقط به عطر، بلکه به زیور آرامش، سکوت احترام و ادب.

وی خطاب به خادمان افزود: با استفاده از بزرگان و کتاب‌های قوی و موثقی که در اختیار است، سطح اطلاعات‌تان را بالا ببرید و بدانید در کجا و چه جایگاه و منزلتی قرار دارید. شما در فضایی مشغول خدمت هستید که حفاظت، نگاهبانی، نگهداری و حراست از آن، با دنیایی از خضوع و احترام بر عهده ملائکه خداوند است و شما در این مکان ایستاده‌اید، پس قدردان این توفیق عظیم خدمت به زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) باشید.

انتخابات در جمهوری اسلامی همیشه آزاد بوده است

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنده ۳۴ سال است در سمت خدمتگزاری و نوکری حضرت رضا(ع) هستم، با همه رؤسای جمهور و وزرا از نزدیک در ارتباطم و در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از سیاست‌های کلان نظام باخبرم، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های هیچ کشور و نظامی در سراسر دنیا، همانند جمهوری اسلامی این چنین پاک، پاکیزه و شفاف نیست.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: هیچ انتخاباتی در جوامع بشری در تمام این ۳۴ سال و قبل از آن، همچون انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران، آزاد، با آرامش، با اطمینان، برخوردار از فضای امن و توأم با امنیت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تنها کشوری که مردم بر سرنوشت خود حاکمند، جمهوری اسلامی است؛ تنها کشوری که مردمش احساس عزت، استقلال و استغنا می‌کنند، ایران اسلامی است.

وی با بیان این که دشمنان درصد ضربه زدن به نظام و ضربه زدن به عقاید نسل جوان و نوجوانان کشور هستند،اظهار داشت: علی‌رغم این همه تحریم و فشار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، آن جنگ تحمیلی، فشار اقتصادی، فشار نظامی و فرهنگی و تحریم بین المللی، این کشور قرص و محکم ایستاده است.

رهبری با عزت و شجاعت

نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: کدام کشور را سراغ دارید که رهبر، رییس جمهور و یا پادشاه آن کشور، حتی در بین کشورهای اروپایی به خصوص در شرایطی که بیشترین فشار به آن ملت تحمیل شده، مانند رهبر ما سربلند، با شجاعت، با احساس عزت، متکی بر هویت و اعتماد به نفس و تکیه بر خدا در برابر تمام قدرت‌های سلطه‌گر قرص و محکم بایستد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور بزرگی زندگی می‌کنیم و انقلاب عظیمی را ایجاد کرده‌ایم و بایستی از آن با تمام وجود صیانت کنیم زیرا که به فرموده امام راحل (ره) هرگاه برای این کشور مشکلی پیش می‌آمد، به خوبی درک می‌کردم که دستی از غیب ما را حمایت و پشتیبانی می‌کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 12