چند خبرکوتاه از اتاق فکر تبلیغ

دبیر اتاق فکر تبلیغ سیره امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را الگویی خاص و نمونه برای طلاب و روحانیان دانست و خواستار توجه بیشتر به این موضوع در حوزه ها شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد هادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ در نشست آموزشی مدیریت فرهنگی که با حضور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز شهید هاشمی نژاد برگزار شد با اشاره به اندیشه های بلند و همت والای حضرت امام (ره) و سیره مقام معظم رهبری گفت: امام (ره) با وجود شرایط خفقان دوران طاغوت، زندان و تبعید به مبارزه خود ادامه داد و نظریه ولایت فقیه را که در حوزه ها تا حدزیادی فراموش شده بود، احیا و آن را در جهان امروز به یک امر جدی و مقوله ای الهی سیاسی و حیات بخش تبدیل کرد.

حجت الاسلام مشیری در ادامه با بیان گوشه ای از سیره مقام معظم رهبری در تحصیل، تدریس، تالیف و مبارزه و سیاست گفت: امروز هم اگر طلاب ما به سیره ایشان رجوع کنند و ایشان را الگوی خود قرار دهند به پیشرفت های خوبی دست خواهند یافت.

وی افزود: این که یک طلبه در دوران تحصیل و تدریس خود به مبارزه با حکومت جور پرداخته و زندان و شکنجه و تبعید دیده، لکن در عین حال از کار فرهنگی عمیق و تالیف و تبلیغ دست برنداشته تا به اجتهاد که نهایت تحصیل در حوزه است نائل آمده، بهترین و موفق ترین الگو برای طلاب محسوب می شود چرا که در این حکومت جمهوری اسلامی خبری از تبعید و شکنجه و غیره در زمان تحصیل طلاب نیست. بنابر این فرصت ما برای تلاش علمی فرهنگی بیش از ایشان است.که این خود بر مسؤولیت ما می افزاید.

دبیر اتاق فکر تبلیغ در پایان تعیین الگوی عملی برای طلاب را در جهت ارتقاء سطح فعالیت آنها و رشد علمی یک امر ضروری دانست و در کنار آن هدفمندی و برنامه ریزی را از عوامل مهم جهت موفقیت در زندگی و کار خوانده و افزود: مدیر فرهنگی و عناصر فعال فرهنگی از جمله روحانیان و طلاب باید عامل نظم و برنامه ریزی را در زندگی خود اجرا کنند و در تبلیغ خویش به دنبال اهداف متعالی و بلند باشند تا به موفقیت برسند.

انقلاب ایران حافظ عزت اسلام و مروج مکتب اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ در جمع خدام آستان قدس رضوی با اشاره به ایام دهه فجر گفت ایران موجب حفظ عزت اسلام و ترویج مکتب اهل بیت (ع) در جهان شده است.

دبیر اتاق فکر تبلیغ با اشاره به تکلیف شیعیان در ترویج مکتب اهل بیت (ع) و تاکیدات ائمه اطهار در این مورد گفت: امروز رسالت انتشار و معرفی این مکتب حقه و معارف عظیم آن بر عهده ما است و نگاه اما عصر(عج) و انتظار ایشان مورد توجه ما شیعیان می باشد. بنابر این اگر کوتاهی کردیم رفتار ما همانند رفتار اهل کوفه خواهد بود که امام خود را تنها گذاشتند و صرفا به ابراز محبت اکتفا می کردند.

حجت الاسلام مشیری انقلاب اسلامی را موجب عزت مسلمین، بیداری اسلامی و عامل ترویج مکتب تشیع در دنیا دانست و گفت: اگر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) نبود دشمنان اسلام با ترویج اسلام وهابی و طالبانی، مسلمین را از اسلام رانده و مانع جذب سایر امتها به اسلام می شدند چرا که تصویر اسلام طالبانی برای همه تنفرآمیز است.امروز هر کس به دنبال حقیقت اسلام بگردد به برکت انقلاب اسلامی ایران با مکتب غنی اهل بیت(ع) که ما منادی آن هستیم آشنا می شود و حقایق را درک می کند.

وی در پایان افزود: رسالت ما در این زمان نشر اسلام ناب محمدی و کتب اهل بیت (ع) است که هر چند در این راه با سختی و مشکلات روبرو هستیم اما جلب رضایت خدا و ائمه اگر هدف ما باشد با تلاش و جهاد به موفقیت می رسیم.

جلسه داخلی اتاق فکر تبلیغ با حضور اعضا

نشست اعضای اتاق فکر تبلیغ در ساختمان این نهاد پیرامون تصمیم گیری هایی در زمینه ادامه مسیر فعالیت ها، اهداف بلند و کوتاه اتاق فکرتبلیغ، برنامه های جاری و جدید و پیش رو و همچنین بررسی اساس نامه اتاق فکر تبلیغ برگزار شد.

 این جلسه با حضور ائمه جمعه فریمان و چناران و نیز نمایندگان روحانی مجلس حجج اسلام بحرینی و پژمانفر و دیگر اعضای محترم اتاق فکر تبلیغ برگزار شد.

گفتنی است در این جلسه دو نماینده روحانی مجلس و عضو اتاق فکر به همراه برخی از اعضای اتاق فکر تبلیغ به ارائه مطالبی پرداختند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 8 =