آیت الله مکارم شیرازی: سوءظن ما برای مذاکره امری طبیعی است/ تاکنون از دشمن خیرخواهی و وفاداری ندیده‌ایم

IMAGE634950696518281250 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن سیاست یک بام و دو هوای مدعیان آزادی، حقوق بشر و دموکراسی گفت: مدعیان دموکراسی با اعزام نیرو، قیام حقیقی مردم بحرین را سرکوب و برای ایجاد قیام ساختگی در سوریه همه نوع تلاش و اقدام انجام داده‌اند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی به تبیین مذمت بدگمانی و سوء ظن پرداخت.
 وی با اشاره به درس هایی که می توان از این روایات گرفت و با بیان این که اگر می خواهیم دل مردم با ما صاف باشد، ابتدا باید دل خود را با آنها صاف کنیم، تصریح کرد: باید اصلاح دیگران را از اصلاح خودمان شروع کنیم؛ انسان باید خیرخواه و وفادار دیگران باشد تا دیگران نیز خیرخواه و وفادار او باشند.
 این مرجع تقلید با تاکید بر این که این مهم درسی برای امروز ما نیز هست، ابراز داشت: دشمنان ما گاهی پیشنهاد مذاکره می دهند و البته برخی افراد گرفتار خوش بینی می شوند و می گویند دست دراز کرده اند و با آنها مذاکره کنیم، در حالی که باید توجه داشته باشیم اینها عداوت مضاعف خود را در تمام صحنه ها نسبت به ما ثابت کرده اند و نمی توان نسبت به آنها خیرخواه بود و دست وفادرای به سوی آنها دراز کرد.
وی افزود: البته ممکن است به جایی هم برسد که مذاکره انجام شود؛ اما داشتن سوء ظن در اینجا طبیعی است چون دشمنان نسبت به ما هرگز خیرخواهی و وفای به عهدی نداشته اند و نمی توان چنین انتظاری از آنها داشت.
 این مرجع تقلید در ادامه تاکید کرد: آیات قرآن روایات اهل بیت و به ویژه امام علی(ع) در نهج البلاغه اگر جمع آوری شود یک دوره کامل روانشناسی مذهبی و اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد قیام مردم مظلوم بحرین، یادآورشد: دوسال قبل در چنین ایامی قیام مردم بحرین آغاز شد و تابحال بیش از صد شهید تقدیم کرده‌اند و حدود ۱۶۰۰ نفر از علما، شخصیت‌ها، جوانان، نوجوانان و زنان در زندان های آل خلیفه به سر می برند و برای یک جامعه کوچک این عدد کم نیست.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مردم بحرین گرفتار چنگال آل خلیفه هستند، خاطرنشان کرد: واقعا در دنیای عجیبی زندگی می کنیم؛ در دو نقطه دنیا نزدیک به هم دو کار متضاد می شود و مدعیان دموکراسی و حقوق بشر از آن دفاع می کنند.
 وی افزود:‌ ‌در بحرین قیام مردم برای احقاق حقوق مسلم‌شان است و این که شیعه و سنی در کنار هم زندگی کنند،‌ اما از آن سوی مرزها تصمیم گرفته می شود و از کشورهای دست نشانده استکبار نیرو فرستاده می شود تا مردم را سرکوب کنند.
این مرجع تقلید افزود: در سوریه نیز از بیرون نیرو می فرستند تا قیام قلابی و دروغین درست کنند و جالب است که همین‌ها قیام حقیقی بحرین را سرکوب می کنند و دم از دمو‌کراسی و حقوق بشر هم می زنند.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن سیاست دوگانه استکبار جهانی و مدعیان حقوق بشر در دفاع از آزادی و حقوق بشر و دموکراسی، آل خلیفه را اقلیت خودکامه که بر اکثریت مردم این کشور زورگویی می کنند نامید و گفت: همین مدعیان حقوق بشر به سوریه تروریست می فرستند تا تخریب و کشتار کرده و حکومت را ساقط کنند.
وی برای رهایی ملت های در بند استکبار جهانی و دولت‌های دست نشانده در منطقه آرزوی توفیق کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار به مسؤولان شهر قم تصریح کرد: از کنار حادثه ای که در روز ۲۲ بهمن در حرم مطهر حضرت معصومه اتفاق افتاد به آسانی نگذرند و باید این قضیه را پیگیری کنند.
این مرجع تقلید افزود: در این روز قداست شهر مقدس قم را شکستند، قداست حرم مطهر حضرت معصومه(س) را شکستند، قداست تربت سیدالشهدا(ع) را شکستند، اگر چنانچه بخواهند از کنار این مسأله ساده بگذرند، تمامی مردم به آنها بدبین خواهند شد.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 10