مدیر حوزه‌های علمیه : روحانیت تا آخر پای انقلاب ایستاده است

  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با هشدار نسبت به مسیر تاریخ نگاری انقلاب، تاکید کرد: روحانیت تا آخر پای انقلاب و ارزش های آن ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیر حوزه های علمیه، امروز در همایش “نیم قرن حضور” که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که جامعه مدرسین نهادی علمی، فرهنگی و دینی است و افتخار می کنیم که از میان اعضای جامعه مدرسین مراجع معظم تقلید برخاسته اند چه آنان که در بین ما نیستند مانند حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و چه مراجعی که اکنون در بین ما هستند، به تبیین اهداف و فعالیت های نیم قرن حضور جامعه مدرسین در عرصه های سیاسی و فرهنگی پرداخت.

عضو خبرگان رهبری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همایش های مختلفی را به صورت دوسالانه در برنامه های خود دارد که با هدف بررسی مسائل فرهنگی و سیاسی نقاط مختلف کشور با حضور علمای بلاد در استان ها برگزار می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که هر دو سال یکبار اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین برگزار می شود، ادامه داد: اجلاس امسال با پنجاهمین سال تأسیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مصادف شد که با مشورت های انجام شده قرار شد، کارنامه پنجاه ساله جامعه مدرسین در اجلاسی بررسی شود.

وی در ادامه نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را نگاهی ویژه دانست و ابراز کرد: امام راحل، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ستون محکم انقلاب می دانند و رهبر معظم انقلاب که به سادگی از فرد یا مجموعه ای تکریم و تعریف نمی کنند، از این نهاد به عنوان نماد هویت حوزه نام می برند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در وصف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: ظرفیت بسیار بزرگی از ناحیه رهبر فرزانه انقلاب در اختیار جامعه مدرسین قرار گرفته است که با آن سابقه همان مرکزی است که می تواند در همه مسائل مهم، لا و نعم خود را بگوید، این لا و نعم را باید داشته باشد.

امام جمعه قم با بیان این که جامعه مدرسین نماد روحانیت در طول دوران مبارزه چه پیش از انقلاب و چه پس از آن است، گفت: باید برای نسل جوان بگوییم که گاهی مسیر شما را به سمت دیگری نبرند، کسی که پای کار تا آخر مانده و می ماند روحانیت است.

آیت الله حسینی بوشهری احیای هویت اصیل روحانیت، تبیین و تقسیم افق های پیش رو، شناسایی موانع و آسیب های آینده جامعه مدرسین را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و اذعان کرد: گاهی مسیر دیگری برای انقلاب و روحانیت رقم می خورد و برخی بحث ها را به جای بحث های دیگر جایگزین می کنند، همایش “نیم قرن حضور” سرآغازی است تا چشم انداز جامعه مدرسین را به تصویب برسانیم.

عضو شورای عالی حوزه، احیا و بازشناسی هویت اصیل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را از اهداف برگزاری همایش نیم قرن حضور خواند و تصریح کرد: با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به هویت و رسالت جامعه مدرسین درصدد هستیم نقش جامعه در عرصه زمینه سازی برای تأثیرگذاری بیشتر روحانیت و موانع و آسیب های پیش رو را مورد بررسی قرار دهیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان با هشدار نسبت به مسیر تاریخ نگاری انقلاب تاکید کرد: روحانیت تا آخر پای انقلاب و ارزش های آن ایستاده  است






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 9