تاکید آیت‌الله مقتدایی بر ارتباط حداکثری جامعه مدرسین با علمای بلاد

عضو خبرگان رهبری، جامعه مدرسین را ادامه دهنده راه علمای سلف دانست و بر ارتباط حداکثری این نهاد با علمای بلاد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عصر امروز پنجشنبه در اختتامیه همایش «نیم قرن حضور» که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد،‌ حضور اساتید، فضلا و علمای بلاد را در این همایش گرامی داشت و گفت:‌ این حضور، جامعه مدرسین را برای ادامه راه تشویق می‌کند.

وی، حرکات و برنامه‌های جامعه مدرسین را ادامه دهنده راه پیوسته‌ای دانست که علمای بزرگ و مراجع عظام تقلید از زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) آن را انجام داده‌اند، افزود: تاریخ گواه است که بزرگان و علما سینه خود را در برابر هرگونه انحرافی و شبهه‌ای سپر کرده‌اند و هدایت و راهنمایی مردم  و تبیین احکام دینی را عهده‌دار شدند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این که دینی که امروز به دست ما رسیده است، حاصل تلاش همه جانبه علماست ادامه داد:‌ علمای اسلام، همواره از طریق تألیفات، بیانات، تدریس‌ها و… دین را حفظ کرده‌اند و آن را به دست ما رسانده‌اند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که ‌امروز نیز جامعه مدرسین ادامه دهنده همان راه است،‌ افزود: از زمان حضور آیت‌الله العظمی بروجردی که حوزه علمیه قم رونق گرفت، اساتید و فضلای حوزه تصمیم گرفتند در عرصه برنامه‌ریزی و نظم دادن به امور حوزه،‌ جلساتی برگزار کنند.

وی اضافه کرد: جلسات خصوصی  با هدف ایجاد نظم و برنامه، برای ارتقای سطح  علمی و اخلاقی طلاب در حوزه برگزار می‌شد که بعد از رحلت حضرت آیت‌الله بروجردی  و تصویب انجمن‌های ایالتی و ولایتی و واکنش مراجع و علما، به ویژه حضرت امام؛ این رویکرد جامعه مدرسین از حیث علمی و حوزوی، جنبه سیاسی نیز گرفت.

وی با بیان این که در دوران تبعید حضرت امام(ره)، اعضای جامعه مدرسین با تحمل مشکلات، تهدید‌ها، زندان‌ها، تبعید‌ها و…، در راه خود محکم ایستادند و در هدایت انقلاب، انجام وظیفه کردند، تصریح کرد: بعد از ورود حضرت امام در ۱۲ بهمن ۵۷،‌ اعضای جامعه مدرسین بلافاصله خدمت ایشان رسیدند و برای خدمت‌رسانی در هر عرصه‌ای اعلام آمادگی کردند؛ البته چنین آمادگی امروز نیز وجود دارد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه درباره برخی پیشنهادات درباره حضور اساتید و فضلای حوزه در جامعه مدرسین گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، از علما و فضلای حوزه دعوت به عمل آمده و اسامی آنها نیز به عنوان اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین ثبت شده است و امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک کار خود را آغاز نماید.

آیت‌الله مقتدایی همچنین درباره اهمیت ارتباط جامعه مدرسین با علمای بلاد، ابراز داشت: با توجه به تشکیل شورای های استانی حوزه،  می‌توان از این ظرفیت برای ارتباط حداکثری میان جامعه مدرسین و علمای بلاد بهره جست.

وی با بیان این که علمای بلاد نیز می‌توانند بر اساس برنامه، در نشست های جامعه مدرسین شرکت کنند، خاطرنشان کرد:‌ زمانی که این ارتباط تقویت شود، جامعه مدرسین در برهه‌های مختلف، موضع‌گیری‌ها و…، تنها نیست و همه علمای بلاد حامی جامعه مدرسین خواهند بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 13