عالمی که دنبال مادیات باشد حرفش خریدار ندارد

IMAGE634471101617812500دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این که مرحوم آیت الله تهرانی به درجه زهد و تهذیب نفس رسیده بود، تاکید کرد: فقیهی که دین و ائمه را قبول داشته باشد، نباید اهل مادیات و دنیاگرایی باشد و اگر این گونه شد به یقین اثر گذار در جامعه نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت چهلمین روز رحلت عالم ربانی فقیه آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی مجلس ختمی از سوی بیت این استاد اخلاق حوزه امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن در مسجد جامع بازار تهران برگزار شد.
آیت الله استادی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این مراسم  تصریح کرد: از بهترین کارهای ممکن که می‌توان در این‌گونه مراسم‌ها انجام داد این است که به فکر کمک به نیازمندان و فقرا باشیم زیرا مردم با این مشکلات اقتصادی در تنگنا قرار دارند این عمل دل آن مرحوم را شاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: این گونه جلسات جنبه تذکر است جمع شدن و از محاسن آن مرحوم یاد کردن خوب است اما کافی نیست باید به فکر عمل باشیم زیرا حرف جای عمل را نخواهد گرفت.
آیت الله استادی با بیان این که اسلام دینی است که مردم را به باسواد شدن دعوت می‌کند، یادآور شد: یکی از حقایق و حقانیت دین اسلام دعوت مردم به باسواد شدن و گفت‌وگو است زیرا دین اسلام دین جاودان و مبین است بنابر این باید به دنبال علم رفت علمی که بیشتر مورد نیاز جامعه و مردم باشد.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: علمی اولویت خواهد داشت که مردم را با خدا، پیامبر و عالم غیب آشنا کند و مردم را ترغیب و به سوی عمل خوب فرا خواند.
وی ادامه داد: واجب‌ترین علم آن است که شما را به اصلاح قلب و دل سوق دهد و در این رابطه روایات متعددی متذکر شده‌اند.
آیت الله استادی روایات متعددی در این باره ذکر کرد و گفت: علم باید شخص را به سوی زهد سوق دهد و آیت الله تهرانی زاهد و به ساده زیستی معروف بودند؛ مرحوم آیت الله تهرانی حرف‌هایش اثر گذار بود زیرا به درجه زهد و تهذیب نفس رسیده بود و آن علم اثر گذار خواهد بود، زیرا پندهای آن مرحوم از جان و دل گفته می‌شد.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر ادامه داد: فقیه که دین و ائمه را قبول داشته باشد، نباید اهل مادیات و دنیاگرایی باشد و اگر این گونه شد به یقین اثر گذار در جامعه نخواهد بود.
وی تاکید داشت: از قول آن مرحوم یا به نیت دوست داشتن وی نقل‌ قول‌های غیر قابل قبول نکنید بلکه واقعیت‌های وی را به جامعه منتقل کنید.
آیت الله استادی اظهار داشت: عالم باید به علم خود عمل کند و مردم را نیز به این راه سوق دهد چه به صورت کلامی و چه به صورت نوشتاری، مهم دعوت مردم به راه علم راستین است زیرا کار یک فقیه علم آموزی و انتقال به غیر است.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر تاکید کرد: مرحوم آیت الله تهرانی مردم را با خدا آشنا کرد زیرا اثر گذار بود، توجه کنید که باید به خواسته‌های آن عالم توجه و به آن خواسته عمل کنیم؛ خواسته این گونه علما چیزی جز پاک زندگی کردن و متدین بودن نیست.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 10