حجت الاسلام مقری در کارگاه نقد عالمانه منبر : مبلغین همگام با عصر ارتباطات پیش روند

امام جمعه نیشابور در یکصدو سی دومین نشست کارگاه نقد عالمانه منبر گفت: در عصر ارتباطات که زیر بمباران اطلاعات متنوع قرار داریم یک منبری خوب باید از سطح اطلاعات بالایی برخوردار باشد.

امام جمعه نیشابور در یکصدو سی و دومین نشست کارگاه نقد عالمانه منبر گفت: در عصر ارتباطات که زیر بمباران اطلاعات متنوع قرار داریم و مطلبی ناگفته ای نمی ماند سطح تحصیلات و اطلاعات افراد بالا رفته است و یک منبری خوب باید از سطح اطلاعات بالایی باید برخوردار باشد.

در منبر عالمانه و متقن و علمی حرف بزنیم به گونه ای که مخاطب احساس کند اگر اینجا حضور پیدا نمی کرد متضرر می شد و برای خوب و متقن سخن گفتن سه شاخصه تمرین مستمر، دغدغه مندی و جستجوگر بودن نیاز است و بی مایه حرف زدن و بازی با کلمات فایده ای ندارد. باید توجه داشت از چیزهایی که به انسان اعتماد به نفس می دهد تسلط علمی به مطلب و ایمان به حرفی است که می زنیم.

حجت الاسلام مقری در ادامه گفت:  امیرالمومنین می فرماید در عظمت علم همین بس که حتی اگر به دروغ به کسی نسبت داده شود خوشحال می شود و در قبح جهل همین بس که حتی اگر صادقانه به کسی نسبت داده شود او ناراحت می شود

وی افزود: یکی از چیزهایی که انسان را به مقام نیابت امام زمان می رساند همین علم است و یک شرط مهم این است که طلبه باید مدتی ممحض در مطالعات و درس و بحث باشد همیشه فرصت درس و بحث فراهم نمی شود و اگر درگیر مشکلات و مسایل زندگی و کارهای مختلف شدیم دیگر به درس و مطالعه نمی رسیم.

امام جمعه نیشابور خاطر نشان کرد: درس را برای فهمیدن نخوانید بلکه به قصد نقد و حتی نقض رای کتاب بخوانید و تلاش کنید ان قلت وارد کنید و اینگونه است که علم تولید می شود امروز در دنیا به هر اندازه که تولید یک محصول مهم است بسته بندی و ارایه خوب هم مهم است تنها داشتن علم مهم نیست بلکه  تسلط روی ادبیات فارسی و عربی با عث می شود انسان خوب حرف را بسته بندی و ارایه کند.

وی در پایان گفت: روح حرکت های انقلاب های صدساله اخیر همه دینی و با هدایت روحانیت بوده است و مردم از ما انتظار دین دارند نه چیز دیگری.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 4 =