ویژگی‌های طلبه موفق از نظر آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی

 

 IMAGE634270968323593750 حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که هیچ کاری با فضیلت تر از سربازی امام عصر(عج) و طلبگی نیست، به طلاب توصیه کردند: در تحصیل و فراگیری علوم اهل بیت(ع) جدیت داشته باشند.

 به  گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب تهران، به تبیین بعضی از ویژگی های طلبه موفق پرداختند و گفتند: مسیر فقه و فقاهت، مسیر آسانی نیست، بلکه شرایط فراوانی وجود دارد تا یک نفر بتواند به اجتهاد رسیده و احکام الهی را به مردم برساند.

حضرت ایت الله نوری همدانی، اخلاص را اولین ویژگی طلبه موفق دانسته و یادآور شدند: اگر طلبه ای اخلاص نداشته باشد، علمی که می آموزد برکت ندارد و نمی تواند تاثیر لازم را داشته باشد.

ایشان، همت بلند و اراده و تصمیم قاطع را از دیگر ویژگی های طلبه موفق برشمرد و افزودند: افراد سست و بی ارده در مراحل زندگی پیشرفت نخواهند کرد؛ در طول تاریخ علمای بزرگی که پرچم دین را برافراشتند، همگی دارای اراده های قوی و پشتکار فراوان بوده اند.

معظم له با اشاره به این که نظم در زندگی طلبگی خیلی توفیق آفرین است، ادامه دادند: طلاب باید در همه مراحل نظم را سرلوحه فعالیت های علمی و تبلیغی خود قرار دهند تا بتوانند به موفقیت برسند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، اهتمام به نماز شب و انس با امام عصر(عج)را برای طلاب ضروری دانسته و تاکید کردند: در گذشته علما به شاگردانی که اهل نماز شب نبودند، درس نمی گفتند؛ چرا که اگر طلبه ای نماز شب نخواند در زندگی طلبگی توفیقی پیدا نمی کند.

این مرجع تقلید همچنین کسب مهارت و خودسازی و خدمت به جامعه را دو مرحله حساس زندگی طلبگی عنوان کرده و گفتند: طلاب باید در مرحله اول به خودسازی بپردازند و در مرحله با کسب مهارت به عرصه بعد ارشاد و هدایت مردم وارد شوند.

ایشان در پایان با بیان این که هیچ کاری با فضیلت تر از طلبگی و سربازی امام عصر(عج) نیست، به طلاب توصیه کردند:  در تحصیل و فراگیری علوم اهل بیت(ع) جدیت داشته باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 13