اسلام؛ ارائه دهنده برترین سبک زندگی

، حجت الاسلام محمد اکبری در نشست مسئولین و کارکنان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با اشاره به جایگاه متعالی حیات و زندگی در قرآن کریم، اظهار داشت: رسیدن انسان به جوهر حیات و زندگی از مهم ترین اهداف خلقت انسان است.

وی با بیان این که پیامبر اکرم(ص)، انسان ها را به حیات و زندگی الهی دعوت کرده اند، خاطر نشان کرد: قرآن؛ سرچشمه حیات است و انسان می تواند با بهره گیری از آن، گوهر انسانیت و آدمیت خود را شکوفا سازد و از حیات الهی برخوردار شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، بزرگترین و مهمترین ثمره فعالیت های پیامبر(ص) را حیات و زندگی الهی بشر دانسته و افزود: انسان، موجودی جاودانه است و برای دنیای فانی ساخته نشده است؛ از این رو انسان می تواند با بهره گیری از تعالیم دین مبین اسلام و سبک زندگی ارائه شده توسط آن، زندگی و حیات الهی را در پیش گرفته و گام بلندی در راستای جاودانه شدن بردارد.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: انسان به دلیل جهالت، نسبت به زندگی اخروی، از آن هراسان است، اما این ترس و واهمه با استفاده از معارف بلند قرآن کریم از بین خواهد رفت.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، وی با بیان این که چهار رکن و محور اساسی، زیرساخت های حیات و زندگی یک انسان مسلمان را تشکیل می دهد، گفت: شناسایی وظیفه نسبت به خود و جامعه، خود را در محضر خداوند متعال یافتن، علم به این که رزق و روزی در دست خدا است و باور فانی بودن دنیا، چهار محوری است که زندگی انسان را به حیات الهی و جاودانه تبدیل می سازد






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 3 =