تاکید ائمه جمعه قم بر حل مشکلات فرهنگی دانشگاه ها

booshehri--lll8_140030 ائمه جمعه استان قم،بر همفکری و تعامل و مسئولان و افراد موثر در امور فرهنگی، به نتایج و راهکارهای مفیدی در کمک به حل مشکلات فرهنگی دانشگاه ها تاکید کردند. 

آیت الله امینی در نشست ائمه جمعه استان قم با استاندار، در خصوص بررسی مشکلات فرهنگی دانشگاه ها،در  سخنانی با اشاره  به ویژگی های بارز فرهنگی و مذهبی قم اشاره و اظهار کرد: شان و جایگاه ویژه قم به عنوان یک شهر مذهبی و پایگاه دینی، انتظار و توقع از دانشگاه ها و مراکز آموزشی فعال در این شهر را بالا برده است.

امام جمعه قم  با تاکید بر لزوم اهتمام جدی به انجام کارهای فرهنگی در دانشگاه های قم، خاطرنشان کرد: در این زمینه هم باید اصل کار فرهنگی در دانشگاه ها و هم محتوا و اثرگذاری این کارها مد نظر متولیان امر باشد.

آیت الله امینی همچنین با اشاره به در پیش بودن تعطیلات ایام پایانی سال و حضور میلیونی زوار در قم، لزوم تامین امکانات و خدمات رفاهی مورد نیاز و ایجاد بسترهای میزبانی شایسته از انبوه زائران  و مسافران میهمان در قم را خواستار شد.

آیات استادی، حسینی بوشهری و حجت الاسلام و المسلمین سعیدی و ائمه جمعه بخش های استان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی دانشگاه ها و قدردانی از مجموعه تلاش ها و اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این زمینه، ابراز امیدواری کردند که تداوم این گونه نشست ها و همفکری و تعامل بین مسولان و افراد موثر در امور فرهنگی، به نتایج و راهکارهای مفیدی در کمک به حل مشکلات این بخش منجر شود.

* ضرورت توجه به فعالیت های اثرگذار فرهنگی در دانشگاه ها

در ادامه این نشست  استاندار قم، با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت های فرهنگی اثرگذار در دانشگاه ها، اظهار کرد: بحث تقویت برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها و در راس آن طرح تفکیک جنسیتی به عنوان یک نیاز و دغدغه مهم فرهنگی در دستور کار استان قرار گرفته است.

پیریایی با اشاره به این که این نشست به منظور بررسی و هم اندیشی وضعیت فرهنگی دانشگاه های استان برگزار شده است، تصریح کرد: تعامل مثبت مسولان و دست اندرکاران امور فرهنگی دانشگاه ها با ائمه جمعه، می تواند به بهبود فضای فرهنگی و اخلاقی در مراکز آموزش عالی کمک نماید.

وی افزود: مشکلات و کاستی های این حوزه از دغدغه های مشترک مجموعه مسولان و علما و ائمه جمعه محسوب شده و برای رفع آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 11