مدیر حوزه‌های علمیه خواستار شد: استفاده از ابزارهای روز دنیا برای تبلیغ دین

 آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: تمام ابزارهای تبلیغی روز دنیا که متأسفانه در راه منفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهترین فرصت برای روحانیان و فرهنگ‌بانان دین برای استفاده مثبت و تبلیغ دین خدا هستند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اهمیت و ضرورت هجرت کوتاه مدت و بلند مدت روحانیان به مناطق کشور، گفت: همان‌طور که در برخی آیات قرآن رسالت و تبلیغ در کنار یکدیگر آمده‌اند، اساس کار انبیای الهی به‌ویژه پیامبر اکرم(ص)، تبلیغ دین بوده است.

وی با بیان این‌که تمام حرکات و تلاش‌های روحانیان باید نشأت گرفته از تلاش‌های نبی اکرم(ص) باشد،‌ تصریح کرد: کار روحانی تبلیغ دین است و این تبلیغ فقط در سخنرانی و اقامه نماز جماعت خلاصه نمی‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، تمام عرصه‌های کار روحانیان را تبلیغ دین و برای رشد و اعتلای پیروان دین اسلام دانست و تأکید کرد: تمام فعالیت‌های طلاب، اعم از تدریس، تربیت طلبه، تألیف کتاب و هجرت به مناطق و روستاهای کشور، نوعی تبلیغ دین به شمار می‌آیند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هجرت به روستاها و مناطق دور دست و تبلیغ دین در آن مناطق نیز یکی از کارهای بسیار ارزشمند برای رشد و اعتلای پیروان دین اسلام است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که وجود جامعه روحانیت با تبلیغ عجین شده است، اظهار داشت: اگر بخواهیم تبلیغ را از رسالت روحانیان جدا کنیم، چیزی از روحانیت باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به معنای لفظ «روحانی» گفت: روحانیان باید تبلیغ دین را در تمام شرایط و عرصه‌ها حفظ کرده و گسترش دهند تا نام روحانی که به معنای «تأثیر گذاری در بعد معنوی جامعه» است بر آنان صادق باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که استفاده از امکانات روز در کیفیت بخشی تبلیغ بسیار مؤثر است، ابراز داشت: به تناسب پیشرفت دنیا، عرصه‌های جدیدی برای کار تبلیغی به وجود آمده است و ما نیز باید با امکانات روز مجهز شویم و به تبلیغ دین بپردازیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه دشمن با امکانات روز همچون پایگاه‌های اینترنتی و ماهواره‌ها، هجمه‌های خود را علیه دین، اسلام و انقلاب آغاز کرده است و ما جز با همان تجهیزات نمی‌توانیم در مقابل آنان بایستیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان گفت: تمام ابزارهای تبلیغی روز دنیا که متأسفانه در راه منفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهترین فرصت را برای روحانیان و فرهنگ‌بانان دین در راستای استفاده مثبت و تبلیغ دین خدا فراهم می‌کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 5 =