حوزه علمیه نیازمند تحول و نوآوری در متون و شیوه‌های آموزشی است.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه در مراسم اختتامیه کارگاه دانش‌افزایی ادبیات عرب طلاب ممتاز سفیران‌های هدایت کشور تحول و نوآوری در متون و شیوه‌های آموزشی حوزه علمیه را ضروری دانست.حجت الاسلام و المسلمین نبوی  در مراسم اختتامیه کارگاه دانش‌افزایی ادبیات عرب طلاب ممتاز سفیران‌های هدایت کشور گفت: علاقمندان به تدریس در حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند مفاهیم علمی و محتوای دروس را روشمند و با استفاده از متدها و تکنولوژی‌های جدید آموزشی به طلاب انتقال دهند.

وی با اشاره به تلاش دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر برای تدوین و طراحی روش‌های جدید آموزشی اظهار داشت: حوزه علمیه باید با تحول در متون و شیوه‌های آموزشی شرایطی را مهیا کند که در کمترین زمان، بالاترین ضریب یادگیری حاصل شود.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی گفت: باید به جایی برسید که مفاهیم و گزاره‌های علمی ادبیات عرب را به بهترین شکل با حلاوت و شیرینی به طلاب انتقال دهید.

وی از اساتید و طلاب نخبه درخواست کرد با تفکر و تامل در علوم ادبیات عرب، این علوم را در قالب‌های جدید و کاربردی تالیف و به مخاطبان ارائه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی اخلاص در تدریس، انس با منابع علمی مرجع، تداوم تحصیل و پژوهش و استفاده از تکنولوژی‌ و شیوه‌های نوین آموزشی را از شرایط موفقیت اساتید حوزه‌های علمیه در عرصه تدریس دانست.

مسئول مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ با اشاره به جایگاه نوآوری و تحول در این مرکز گفت: اعتقاد ما در این مرکز بر علم محور بودن آن است و بر همین اساس همواره از کتب جدید ادبیات عرب که با نگاهی نو و کاربردی تالیف شده اند استقبال کرده‌ایم.

وی همچنین بیان داشت: بخشهای مختلف مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ نیز با هدف ایجاد زمینه رشد طلاب و متعلمین، به سمت نوآوری و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید آموزشی حرکت می‌کنند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به تاثیر استفاده از تکنولوژی‌های جدید آموزشی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا با ایجاد بسترهای لازم برای ارائه ویدئو کنفرانس، بین گروه‌های علمی مرکز و اساتید حوزه‌های علمیه سفیران هدایت رابطه‌ مستقیم و کاربردی ایجاد کنیم.

این استاد حوزه های علمیه با ترغیب شرکت‌کنندگان دوره به ابداع و نوآوری در آموزش ادبیات عرب تصریح کرد: مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ از ابداعات و نوآوری‌های جذاب و کاربردی طلاب و اساتید ادبیات عرب بهره خواهد گرفت.

وی به کمبود متون قوی و جدید ادبیات عرب اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» مبنی بر نوآوری و تحول در متون و شیوه‌های آموزشی حوزه‌های علمیه هنوز جای متون قوی و کارآمد جدید در حوزه‌ علمیه خالی است.

این استاد حوزه و دانشگاه حرکت گروه علمی ادبیات عرب را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: جای اینگونه کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های علمیه خالی است که امیدواریم باز هم شاهد برگزاری این دوره‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی اینگونه کارگاه‌های آموزشی را یک نقطه شروع دانست و اظهار داشت: هدف از تشکیل این دوره‌ی آموزشی ارائه کلیدهای رشد و موفقیت در تحصیل و تدریس ادبیات عرب بود و این نیازمند تداوم تلاش علمی علاقمندان به تدریس این علوم در حوزه‌های علمیه است.

وی در پایان از اساتید حوزه‌های علمیه درخواست کرد عمر و سرمایه فکری خود را وقف تربیت علمی و اخلاقی طلاب حوزه‌های علمیه کنند.
کارگاه دانش‌افزایی ادبیات عرب با دعوت بیش از ۵۰ نفر از طلاب ممتاز حوزه‌های علمیه سفیران هدایت کشور با هدف تربیت اساتید ادبیات عرب برای حوزه‌های علمیه سفیران هدایت از سوی مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ برگزار شد.

این کارگاه آموزشی به مدت سه روز از شنبه ۱۸ تیر کار خود را آغاز کرد و عصر روز گذشته با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی مسئول مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ و ارائه گزارش کارگاه آموزشی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌زاده، مسئول گروه علمی ادبیات عرب این مرکز به کار خود پایان داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 10