امام جمعه موقت تهران: برای بقای انقلاب به تربیت طلبه نیازمندیم

امام جمعه موقت تهران: برای بقای انقلاب به تربیت طلبه نیازمندیم  امروز جبهه امام حسین(ع) جبهه دین و حوزه های علمیه است لذا باید کاری کرد حوزه‌های علمیه حداقل در حد اطباء وسعت یابند چون بیماری‌های روحی جامعه خطرناکتر از بیماری‌های جسمی است. 

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه درتهران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در مراسم هم‌اندیشی پذیرش حوزه علمیه استان تهران که در دانشگاه قرآن و حدیث شهرری برگزار شد با اشاره به این‌که توسعه دین وحوزه های علمیه ندای هل من ناصر ینصرنی دیگری در دنیای امروز ماست اظهارداشت: اوایل انقلاب چون فرهنگ متحول شده بود و مردم رنگ دین گرفته بودند ما توانستیم در جنگ هشت ساله با روح ایمان پیروز شویم وامروزنیزحضور وبسط فعالیت های دینی وحوزوی یک هل من ناصر حسینی است.

وی ادامه داد: مسئولیت  توسعه حوزه ها وتربیت طلاب علوم دینی فرصتی است که طی آن شهدا و امام (ره) چشمشان به شماست و امام حسین زمانتان ندای “هل من ناصر”سرداده است لذا این هم‌اندیشی باید یک قیام حسینی برای تقویت حوزه علمیه از نظر کمی و کیفی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تعداد طلاب نسبت به نیاز جامعه را مانند قطره ای در برابر دریا عنوان کرد وافزود: درادارات،نهادها،مدارس ودانشگاه‌ها عطش ارتباط با علما وجود دارد و باید طلبه هایی تربیت شوند که امکان ارتباط گیری با جوانان و پاسخ گویی به شبهات را داشته باشند.

وی گفت: از همه نظر در حوزه علمیه کمبود داریم وهمه مسؤولین باید برای برطرف کردن این کمبودها تلاش کنند تا حوزه ها ازهمه جهات تقویت شده وگسترش یابند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که برای بقای انقلاب به طلبه نیازمندیم تصریح کرد: در این راستا باید به توسعه و تقویت حوزه علمیه و تربیت اساتید بزرگ اخلاق بپردازیم.

وی با اشاره به آیه “استجیبوا لله و للرسول” بیان داشت: خدا با هدف زنده شدن و حیات انسان‌ها از همه دعوت کرده است و از مردم می‌خواهد که این دعوت را لبیک بگویند، در آیه‌ای دیگرنیز خداوند متعال اعلام می‌کند اگرسردمداران جنگ نرم به وظایف خود عمل نکرده و کوتاهی کنند خدا را ناراضی کرده‌اند و به غضب الهی دچار می شوند.

*طلاب در جهاد علمی، بنیان مرصوص باشند

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران خطاب به طلاب حاضر درمراسم گفت: اگر آمده‌اید  در جنگ نرم و جهاد علمی و مبارزه با خرافات و جهادهای ظاهری بجنگید خداوند محبوب می‌دارد کسانی که در راه خدا جانفشانی می‌کنند اما این مبارزه نه به صورت فردی بلکه باید کنار هم جمع شوید گویی که بنیان مرصوص هستید.

وی با اشاره به این‌که خداوند منان از مومنین می‌خواهد که نامشان را در لیست انصارالله ثبت کنند گفت: این امر در تاریخ سابقه دارد، خداوند می‌فرماید عیسی بن مریم(ع) پرسید چه کسی هست که ما را یاری کند ودر جواب این حواریون بودند که برنده شده و آمدند ثبت نام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: وقتی رهبرمعظم انقلاب پرچمی به دست گرفت و گروهی به عنوان انصار الله او را یاری کردند خداوند وعده داده است که ما مومنین را بر کافرین یاری می‌کنیم و قطعا مومنین صبح پیروزی را خواهند دید.

*امنیت پایدار به برکت خیزش حوزه‌ها

امام جمعه موقت تهران درادامه با اشاره به امنیت پایدار درایران گفت: تنها کشوری که در زیر آسمان، مهر ولایت علوی دارد و از امنیت و اقتدار برخوردار است  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ودلیل آن هم خیزش حوزه‌ها و پرچمداری فقیهی برجسته به عنوان نائب امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان دلائل عدم توفیق قیام های قبلی به نتیجه گفت: این قیام ها به نتیجه نرسیدند چون از علما به عنوان پل استفاده کردند و علما درآن خیزش‌ها، کاره ای نبودند اما اگر دیدید قیام و انقلاب اسلامی اخیردرایران به نتیجه رسید، حاصل تلاش طلاب در روستاها،شهرها و محلات کشور بخصوص در تهران و حسینیه ها برای روشنگری،جمع کردن مردم وهدایت آن ها بود تا این قیام با این عظمت واقع شد وامروز برای بقایش طلبه لازم داریم.

*در هر محله وجود یک عالم حوزوی ضروری است

وی با تاکید بر این‌که ما امروز در این رابطه با خطر جدی مواجه هستیم اظهار داشت: دشمنان متوجه شده اند باید کار فرهنگی بکنند و کمر بسته اند تا دین را از بین ببرند.

وی با تاکید بر این که درهرمحله یک عالم حوزوی نیاز داریم یادآورشد: برای مقابله با وهابیت و شبکه‌های برانداز و کسانی که ترویج فساد می کنند و برای از بین بردن عفت و حیا تلاش می کنند باید فریاد زد لذا در هر محله‌ای باید یک عالم تربیت شده وجود داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مدیران آموزش وپرورش برای مدارس باید خمسی از دانش آموزان را برای امام زمان(عج) تعیین کنند چرا که دشمنان بر اساس محاسبات دقیقی برای ما کمین کرده اند و اگر بصیرت مردم و بینش دینی آنها را بالا نبریم بدخواهان ودشمنان اسلام وانقلاب موفق می شوند،البته باید توجه داشت که به دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش رنگ دین بدهیم تا موفق شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به ضرورت پرورش علمایی چون حضرات آیات مجتهدی تهرانی، مجتبی تهرانی و خوشوقت برای تقویت بنیان حوزه ها یادآورشد: برای مقابله با دشمنان، باید به توسعه حوزه علمیه، تقویت حوزه و تربیت اساتید اخلاق بزرگ دینی بپردازیم، باید چند هزار طلبه داشته باشیم تا در آن چند استاد مانند اینها به وجود بیاید و از این دریا همانند امام خمینی(ره) خارج شود.

وی با اشاره به این‌که دشمن از طریق ائمه جماعت وهابی وارد شده، گفت: دنیای کفر و استکبار از طریق اسلام آمریکایی و وهابیت در یک شبکه جهانی شیعه را پرس می کند، اگر به داد امام زمان(عج) نرسید و قشون سپاه جنگ نرم فراهم نکنید موفق نخواهیم شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز دنیای استکبارآتش سوزانی را برای نابودی شیعه مشتعل کرده و تاکتیک همه جانبه به کار برده‌اند که یکی ازاین تاکتیک‌‌ها استفاده ازطالبان است که یک شاخه اش القاعده شده و شاخه جدیدش النصره است و به خونریزی و وحشی گری می پردازند.

*جرم کشتار شیعیان در جهان

وی با اشاره به سکوت دنیا در قبال کشتار مردم پاکستان و بحرین گفت: این کشتارها نشانگر مظلومیت شیعه است و جرم شیعیان وابستگی به امیرالمومنین (ع) است.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به لزوم تبلیغ گسترده وهمه جانبه دین با همه توان گفت: نبود عالم در جامعه زیبنده جامعه شیعی نیست ،طلاب نیزنباید در حوزه‌ها ساکت بمانند، باید از لاک خود بیرون بیایند و تبلیغ دین کنند و غربت و غیبت را بیش از این نباید برای امام زمان(عج) بپسندیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 13