استقبال دانشجویان اهل‌سنت از منابر شیعی

نماینده ولی فقیه در کردستان خبر داد: استقبال دانشجویان اهل‌سنت از منابر شیعی۷۰هزار دانشجو در استان کردستان وجود دارد که ۷۰درصد آنان اهل تسنن هستند و با اشتیاق در مجالس وعظ و خطابه طلاب شیعه برای فراگیری مباحث دینی حضور می‎یابند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، در گرد همایی طلاب و فضلای  کردستانی مقیم حوزه علمیه قم، اظهارکرد: انقلاب اسلامی معادلات دنیا را بر هم زده است و بساط عیش ستمگران عالم را بر چیده و به همین جهت است که به هر شکل سعی می‎کنند این نظام الهی را از پای درآورند.

وی گفت: تعداد طلاب استان کردستان ۱۰۰۰ نفر هستند و خوشبختانه امسال حوزه علمیه سنندج نیز به جمع حوزه‎های فعال در استان ملحق  شده که خبر بسیار خوشحال کننده‌ای است.

*اهل سنت نیازمند تعلیم قرآن و معارف دینی‌اند

 نماینده ولی فقیه درکردستان اظهار داشت: اهل سنت در این  استان با فعالیت‎های فرهنگی همکاری بسیار خوبی دارند؛ آنها نیازمند تعلیم قرآن و بیان معارف الهی هستند و طلاب شیعه را نیز به راحتی می‌پذیرند؛ امروزه ۷۰هزار دانشجو در استان کردستان وجود دارد که ۷۰درصد آنان اهل تسنن هستند و با اشتیاق در مجالس وعظ و خطابه طلاب شیعه برای فراگیری مباحث دینی حضور می‎یابند.

وی افزود: یکی از صفاتی که باید همیشه همراه طلاب و روحانیون باشد صفت خشیت است؛ خشیت، ترس لذت بخش از خداست؛ همیشه وقتی پای مسئولیت به میان می‎آید، خشیت نیز معنی پیدا می‎کند؛ باید همیشه و در همه حال عظمت  خدا را درک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اظهارکرد: علمی به علم حضوری ختم می‎شودکه در آن، حضور خداوند حس شود؛ وقتی کسی خداوند را در زندگی حس کرد، خشیت پیدا می‎کند و همواره علمش را در راه عمل به تکلیف استفاده می‎کند.

وی گفت: خداوند تضمین کرده است هر کس برای رضای او قدم بردارد و دین  او را یاری کند، خداوند نیز در همه اوقات و شرایط او را یاری خواهد کرد.

این استاد حوزه ادامه داد:یاری خداونددر واقع تلاش درجهت هدایت مردم از نار به نور است که رسالت اصلی همه طلاب است و کار اصلی طلبه تلاش حداکثری در راستای رضای خداوند است.

*کار طلبگی خستگی ناپذیر است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، عنوان کرد: حقیقت تبلیغ بیان محسنات و نیکویی کلام خداوند و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است و کار روحانی مبارزه خستگی ناپذیر با شیاطین زمینی و سماوی است.

وی گفت: رمز موفقیت یک طلبه در مسیر طلبگی، پایداری در مسیر حق است زیرا نباید اجازه دهد که چیزی او را از پای درآورد، زیرا طلبگی شغل بسیار سختی است و پایداری در آن، نیازمند تلاش فراوان و تحمل مشقات طاقت فرساست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 9