آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی: اساس اسلام مبتنی بر فرهنگ است

IMAGE634950696518281250 دشمن به اهمیت مسایل فرهنگی پی برده و می‌داند که اساس اسلام مبتنی بر فرهنگ و تفکر است؛ از این رو تلاش می‌کند با ایجاد فرقه‌های ضاله و انحرافی آموزه های دینی را به انحراف بکشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی، عصر امروز در دیدار اعضای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با ابراز خرسندی از توجه مسئولان و دلسوزان به عرصه فرهنگ، گفتند: باید با جدیت در این عرصه وارد شد و با شناسایی نیازها آنها را برطرف کرد.

ایشان با بیان این‌که برای موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی باید با اهداف رسالت پیامبران آشنا شده و بر اساس آن اقدام کرد، افزودند: از جمله اهدافی که در قرآن بیان شده است نجات دادن مردم از گمراهی آشکار به وسیله آموزش و پرورش است.

معظم له ادامه دادند: این که پیامبر اسلام‌(ص) حکومت دینی تشکیل دادند در راستای آموزش و پرورش بود، همان‌گونه که ما برای آموزش و پرورش و ترویج تعالیم دینی نیازمند حکومت اسلامی هستیم.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی، هدف بعثت پیامبران را ترویج عدالت در جامعه دانسته و اظهار داشتند: حکومت اسلامی باید مردم را به گونه‌ای تربیت کند که بدون سیستم قضایی  انتظامی مجری عدالت در جامعه باشند.

* راهکار موفقیت در کارهای فرهنگی

این مرجع تقلید با بیان این‌که پیامبر اسلام‌(ص) مخالفان خود را به تفکر دعوت می‌کرد، یادآور شدند: تفکر، اساس کار فرهنگی است؛ بنابراین ما نیز برای موفقیت در کارهای فرهنگی، باید با تفکر و تعقل عمل کنیم.

ایشان، حرکت شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها در مسیر ترویج مسایل فرهنگی در جامعه را تحول و بشارت توصیف کردند و گفتند: در گذشته این گونه فکر می‌شد که کار شهرداری‌ها تنها توسعه و آبادانی شهرها است؛ در حالی که بدون عمران و آبادانی فرهنگی نمی‌توان به عمران شهرها دست یافت.

حضرت آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی خاطرنشان کردند: سیستم قضایی هم باید کار فرهنگی  انجام دهد تا پیش از مجازات افراد مجرم، از بروز جرم جلوگیری شود.

* دشمن به اهمیت مسایل فرهنگی پی برده است

معظم‌له، اهمیت مسایل فرهنگی را دلیلی بر ورود دشمنان در این عرصه دانسته و تصریح کردند: دشمن به اهمیت مسایل فرهنگی پی برده و می‌داند که اساس اسلام مبتنی بر فرهنگ و تفکر است؛ از این رو تلاش می‌کند با ایجاد فرقه‌های ضاله و انحرافی چون وهابیت، بهائیت و صوفی‌گری، آموزه های دینی را به انحراف بکشد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که استکبار در این عرصه کوتاه نخواهد آمد و تلاش خود را افراد به طور همه جانبه انجام می‌دهد تا افراد نسبت به آموزه‌های ناب اسلام و فرهنگ انقلاب و امور سیاسی بی‌تفاوت شوند، افزودند: البته نباید فعالیت‌های دشمن ما را مایوس کند و در برابر آنها منفعلانه عمل کنیم؛ زیرا اسلام و فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) به اندازه‌ای غنی است که می‌تواند به راحتی بر آنها غلبه یابد.

* جوانان را واکسینه کنیم

ایشان با بیان این‌که دشمنان تلاش می‌کنند که ابتدا با القاء شبهات اعتقادی، ایمان جوانان را سست کرده و در ادامه آنها را به انحرافات اخلاقی بکشاند، تاکید کردند: ما باید در مقابل تهاجم دشمن ابتدا به شبهات پاسخ داده و پس از آن جوانان را به لحاظ اخلاقی واکسینه نماییم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: زمانی که مردم سراسر جهان می‌بینند که دشمنان تشیع بدون هیچ منطقی، با انجام عملیات‌ انتحاری در مساجد، بیمارستان‌ها و … مردم بی‌گناه را به خاک و خون می کشند و در طرف مقابل هیچ شیعه‌ای چنین اقدامی را انجام نمی‌دهد، به باطل بودن آنها و حقانیت تشیع پی می‌برد.

* گسترش آموزه های شیعی در سراسر دنیا

این مرجع تقلید در پایان ابراز داشتند: امروز آموزه‌های تشیعی در سراسر جهان در حال رشد و گسترش است و هر روز بر تعداد علاقمندان به این مکتب ناب افزوده می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 10