امام جمعه مشهد مطرح کرد:شاهد اختلاف طبقاتی در تمام ابعاد جامعه امروز هستیم/اقشار ضعیف مستاصل شده‌اند

IMAGE634924909364843750عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ  گفت: متاسفانه با توجه به اوضاع و شرایط اقتصادی کنونی، شاهد شکل گیری اختلافات طبقاتی در تمام ابعاد در جامعه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی عصر امروز در دیدار با کارکنان کمیته امداد خراسان‌رضوی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی (ره) چند نهاد را بنیان گذاشت که در میان آنها فقط کمیته امداد به عنوان میراث ایشان در حال حاضر به صورت مصمم و با اراده به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: فضای حاکم بر مدیران و روسای این نهاد، مانند روزهای ابتدای انقلاب، دارای جریان‌های متدین، حزب‌اللهی و اصولگرا‌ست.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: کمیته امداد در شرایط و اوضاع مختلف تغییر رنگ را به خود راه نداده و در حال حاضر شاهد ارائه خدمت مدیران در ادارات مختلف این نهاد با شوق و شور به مددجویان هستیم.

عضو اتاق فکر تبلیغ تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) تنها نهادی است که از ابتدای تاسیس تاکنون، با توجه به خدمات‌دهی اقتصادی به جامعه هدفش، تمام کارکنان این نهاد در ابعاد بینش، بصیرت سیاسی و جریان‌های خدماتی رنگ عوض نکرده و با همان اخلاص اولیه به اقدامات و فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به عدالت اجتماعی ادامه داد: اجرای عدالت اجتماعی یکی از امتیازات انقلاب بود به گونه‌ای که اختلاف طبقاتی را از بین برد و مصارف را در تمام قشرها یکسان و یکنواخت کرد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: متاسفانه با توجه به اوضاع و شرایط اقتصادی کنونی، شاهد شکل‌گیری اختلافات طبقاتی در تمام ابعاد در جامعه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد با توجه به منویات رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی توانسته در مقابل تهاجم اقتصادی به موفقیت برسد که استراتژی این امر در دست کمیته امداد است.

امام جمعه مشهد‌ با بیان خاطره‌ای از دیدار امام خمینی (ره) با محرومان جامعه مبنی بر اینکه ایشان فرمودند گودنشینان ولی نعمت ما هستند گفت: حضور گودنشینان و فقرا در آن زمان سبب انقلاب شد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر دشمن فشار را طوری قرار داده تا این گروه مستاصل و معلق باشند که کمیته امداد در این حوزه بیشتر باید ایفای نقش کند.

خطیب جمعه مشهد اظهار کرد: در تهاجمات اقتصادی دشمن، قشر آسیب‌پذیر ضربه می‌بیند و این امر برای قشر بالای جامعه رشد و تعالی را دربر دارد.

علم‌الهدی افزود: در این راستا کمیته امداد باید فکری برای کم کردن محدودیت‌ها داشته باشد تا با توجه به گرانی، تورم و نرخ‌های موجود در بازار، مردم مستاصل نشوند.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با اشاره به این مطلب که قشر ثروتمند اقلیت مردم حساب می‌شوند و ما باید به فکر اکثریت مردم باشیم، گفت: دشمن با ایجاد این امر قصد دارد مردم را مستاصل کند تا مردم از نظام دست بکشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کمیته امداد باید از این امر جلوگیری کند و رسالت این نهاد در این حوزه به مراتب بیشتر از سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها‌ست.

عضو  اتاق فکر تبلیغ خاطرنشان کرد: کمیته امداد باید شرایط و ضوابط را تغییر دهد و به دنبال کمک به مردم باشد چرا که کمیته امداد عصای دست مردم است و دشمن می‌خواهد قشر آسیب‌پذیر از این نهاد، دست بردارند.

وی از کمیته امداد به عنوان یک نهاد روحانی و معنوی یاد کرد و افزود: کمیته امداد در برگزاری و اجرای برنامه‌های خود باید فرهنگ معنوی را حفظ کند تا در مراسم و جشن‌هایی مانند جشن نیکوکاری، هدایای نقدی و غیرنقدی برکت داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: کار کردن در کمیته امداد عبادت تلقی می‌شود و در ارائه خدمت به مردم نباید تنها به اعتبارت بسنده کرد چرا که با انجام کار در راه کسب رضایت الهی ،خداوند برکت کار را می‌دهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 8 =