امام جمعه مشهد مطرح کرد:جای زن و مرد تغییر کرد‌ه است/‌‌زنان از انجام ‌کارهای ‌مردانه‌ احساس ناراحتی نمی‌کنند‌

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هم‌اکنون جای زن و مرد تغییر کرده گفت:‌ متاسفانه هیچ زنی از اینکه کار یک مرد را انجام دهد احساس ناراحتی نمی‌کند.
خبرگزاری فارس: جای زن و مرد تغییر کرد‌ه است/‌‌زنان از انجام ‌کارهای ‌مردانه‌ احساس ناراحتی نمی‌کنند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز پرستار در دانشکده بهداشت اظهار کرد: پرستاری حضرت زینب(س) از حجت خدا و خاندان اهل بیت(ع) در تاریخ ماندگار شد، ایشان تنها الگوی پاسداری نبود و نمونه قهرمانی و نقش‌آفرینی زن در عرصه اجتماع بود.

عضو اتاق فکر تبلیغ تصریح کرد: پرستاری حضرت زینب(س) از یک بیمار، پرستاری و نگهداری معمولی نبود، زیرا پرستاری وی همراه با پرورش انسانی و اخلاقی بود؛ و در طول تاریخ زنان زیادی بودند که شجاعت‌های زیادی از خود نشان دادند اما هیچ کدام نتوانستند انقلابی را که حضرت زینب(س) ایجاد کرد، مدیریت کنند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: حضرت زینب(س)، وظیفه کفالت از خاندان اهل بیت(ع) را برعهده گرفت، این خاندان با مدیریت حضرت زینب(س) پس از حادثه عاشورا نقش‌آفرینی کرده و تاثیرات زیادی در نشر این حادثه عظیم داشتند.

عضو اتاق فکر تبلیغ  در ارتباط با نقش و ارزش زن در اجتماع اظهار کرد: زن تنها در خانواده نقش مهمی برعهده ندارد بلکه نقش بسزایی در حوزه خلقت آدمی و تعیین موقعیت سیاسی و اجتماعی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: قومیت‌ها و فرهنگ‌های اقوام گذشته در ارتباط با جایگاه زن متفاوت بوده و در این جوامع زنان نادیده گرفته می‌شوند؛ زنده به گور کردن دختران در عرب نیز رسمی بود که از جوامع شرقی و کشور چین به اعراب رسیده بود.

عضو اتاق فکر تبلیغ  خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ سال پیش، جوامع غربی در راستای منزوی کردن زنان حرکت می‌کردند و زن به عنوان یک کالا محسوب می‌شد و این در صورتی بود که در جهان اسلام شخصیت زن دارای جایگاه ویژه و حدود و حقوق مساوی با مرد بود.

وی یادآور شد: زن و مرد هر کدام امکانات جدایی دارند و به همین خاطر اسلام این دو را نابرابر خوانده است؛ در زندگی اجتماعی و سیاسی نیز گاهی اوقات مسائلی بروز می‌کند که نقش زن پررنگ‌تر از مرد شده و نقشی موثرتری دارد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: نقشی که حضرت زینب(س) در تداوم قیام عاشورا ایفا کرد بسیار مهم بود و ایشان در حمایت از حجت خدا از پا ننشست، حمایت ایشان از مقام ولایت در تاریخ اسلام ماندگار شد.

عضو اتاق فکر تبلیغ  با بیان اینکه هم‌اکنون جای زن و مرد تغییر کرده اظهار کرد: اینکه یک مرد را زن بنامند و کار زنانه به او بدهند سبب خفت او می‌شود، اما متاسفانه هیچ زنی از اینکه کار یک مرد را انجام دهد احساس ناراحتی نمی‌کند؛ و هر کدام از این دو خصوصیاتی جداگانه دارند و وظایف‌ آنها بر مبنای شخصیت و هویت آنها تعریف می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 12