جهاد نکاح; مایه ننگ تونس

جهاد نکاح تونس
یکی از رهبران حزب مخالف “جنبش نداء تونس”، گرفتار کردن دختران تونسی در آنچه “جهاد نکاح” در سوریه نامیده شده را موجب ننگ و عار برای تونس دانست و رسیدگی فوری به پدیده اعزام “مجاهدان تونسی” برای جنگ در سوریه، قبل از تشدید و گسترش آن را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، “سلمی اللومی الرقیق” گفت: وضعیت زنان تونسی روزبه روز وخیم تر می شود، چرا که حقوق زنان تونسی از طریق آنچه آشکارا و یا در نهان بر خلاف قانون احوال مدنی اعمال می شود، با خطرات فراوانی مواجه است.

 

وی افزود: عامل و منبع خطراتی که دستاوردهای زنان را تهدید می کند، مبلّغان وهابی هستند که به تونس رفت و آمد می کنند و نیز برخی شخصیت های حزبی که پدیده های عجیب و غریب و نامأنوس را در جامعه تونس ترویج می کنند که از جمله آنها، ازدواج دختران نابالغ و کودکان و ازدواج عرفی و  تعدد زوجات است.

 

الرقیق خاطرنشان کرد: خطرناکترین این پدیده ها، موسوم به “جهاد نکاح” بر طبق برخی فتواهاست، بدین گونه که متاسفانه دختران کم سن و سال تونسی را برای جهاد در سوریه و به منظور ازدواج چند ساعته با “مجاهدین” به آن کشور اعزام می کنند.

 

این رهبر حزب مخالف تونس، اظهار داشت: این امر ننگ و عاری برای تونس و جامعه و مردم تونس است و باید همگان با این پدیده خطرناک و شگفت آور مقابله کنند. همچنین باید با پدیده قاچاق جنگجویان تونسی به سوریه برای درگیری در آنجا نیز مقابله شود.

 

وی درباره رشد پدیده اعزام جوانان تونسی برای جنگ در سوریه هشدار داد و گفت: ما با پدیده ای هولناک و خطری واقعی روبر هستیم که جوانان را می رباید. اما چون مساله از همان ابتدا حل و فصل نشد، اینک باید تلاش های مضاعفی برای شناسایی عاملان اعزام جوانان به سوریه صورت گیرد و با جوانان فریب خورده بحث و گفتگو شود تا از این برنامه های مهلک و کشنده دوری کنند.

 

الرقیق در پایان با اشاره به این که از دوسال گذشته تاکنون به دلیل تحرکات مردمی در برخی کشورهای عرب، توجه به مساله فلسطین کمتر شده است، از تاثیر تحولات مربوط به پرونده سوریه بر مساله محوری اعراب یعنی مساله فلسطین ابراز نگرانی کرد.






۲ نظرات برای جهاد نکاح; مایه ننگ تونس

  1. یک طلبه گفت:

    چشم خلیفه دوم و پیروانش روشن .واقعا اسلام امریکایی با این سلفی ها چه کرده است که تن به فحشا و….میدهند

  2. مهدی گفت:

    سلام.واقعا این عاقبت دوری از حق و تسلیم در برابر اسرائیل و امریکاست.اینها که در غزه و فلسطین حضور ندارند چرا داد از اسلام می زنند؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8