آیت الله علم الهدی: انعکاس جذابیت‌های کاذب به فیلم دفاع مقدس ضربه زده است

 IMAGE634924909364843750عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان این که در حوزه علمیه استعدادهای درخشانی در عرصه هنری وجود دارد، گفت: در حال حاضر در مجموع فیلم و سریال‌هایی که ساخته می‌شود، نیاز شدیدی به هنرمندانی که علم حوزوی دارند، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عوامل اصلی سریال دفاع مقدسی «اسیر»،  به همراه محمدکاظم تارخ، فرمانده قرارگاه عملیاتی شرق کشور، جمال شورجه، عضو شورای عالی سینمای یران و جواد داوودآبادی، عضو شورای شهر مشهد با آیت الله علم الهدی دیدار کردند.

آیت الله علم الهدی در ابتدا به تشریح وضعیت استعدادهای هنری در مشهد پرداخت و اظهار داشت: وجود هنرمندان متدین و ارزشی در این شهربا توجه به قداست امام هشتم   می تواند برنامه های هنری را مدبرانه مدیریت کنند تا فضای بی بندباری به وجود نیاید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در حوزه علمیه استعدادهای درخشانی در عرصه هنری  وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر در مجموع فیلم و سریال هایی که ساخته می شود، نیاز شدیدی به هنرمندانی که علم حوزوی دارند، وجود دارد.

 عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان این که این نوع هنرمندان با همه گرایش و استعداد و نیز زمینه رشدی که دارند، متاسفانه به خاطر نبود یک پایگاه هنری غنی در مشهد کشف و شناسایی نشده اند،  با ابراز نارضایتی از ساخت برخی از فیلم های عرصه دفاع مقدس گفت: هرچند نفس تولید چنین فیلم هایی را عمل مقدس و تلاش به وجود آورندگان اثر قابل تقدیر است؛ اما خروجی آن مسأله دار است.

امام جمعه مشهد افزود: برخی از فیلم ها به عرصه دفاع مقدس ضربه می زنند و چاشنی داستان فیلم را همراه با یک نوع ارتباطات جنسی افراد قرار می دهند و مخاطب جوان بیشتر از آن که جذب محتوا شوند، جذب جذابیت های دیگر فیلم می‌شوند  و بدآموزی این نوع فیلم ها، اصل پیام و موضوع فیلم را تحت الشعاع قرار می دهد.

 آیت الله علم الهدی هدف از ساخت فیلم های دفاع مقدس را نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه دانست و اظهار داشت: تمام فیلم ها و سریال های دفاع مقدس و تبلیغ صدا و سیما که در مناسبت هایی چون هفته بسیج و نیز هفته دفاع مقدس شروع می شود، باعث شده که آن هایی که دفاع مقدس را ندیده اند با این فرهنگ بیشتر انس بگیرند.

هنر هفتم جایگاه خودش را در جامعه انقلابی پیدا نکرده است

 عضو  اتاق فکر تبلیغ با بیان این که ممکن است یک اقلیت لائیکی در کشور به دنبال هر صدایی و یا هر تصویری راه بیافتند اما اگر یک جریان هنری در کشور ما شکل گیرد که به مبانی اعتقادی متدین مرتبط نباشد، منزوی می شود، تصریح کرد: هنر هفتم جایگاه خودش را در جامعه انقلابی پیدا نکرده است و اصولا هنرمندان آن را به حساب بی مهری ها و بی لطفی های برخی از مسؤولان و یا متولیان فرهنگی نظام می گذارند در حالی که واقعیت این نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که صدا و سیما و نیز سینما را نمی توان از عقاید مردم جدا کرد، اظهار داشت: با حفظ جذابیت های هنری هم می توان ارزش های اسلامی را حفظ کرد و عمده مدیریت هنری شما هم نیزهمین است.

 مجموعه تلویزیونی «اسیر» به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضازاده و تهیه کنندگی ناصر روئین تن مدتی است مراحل پیش تولیدش را در مشهد می گذراند ./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 8