ویژگی های رییس جمهور آینده از نگاه آیت الله نوری همدانی

آیت الله حسین نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی با تبیین ویژگی های رییس جمهورآینده، انتخابات خردادماه ۹۲ را به مراتب حساس تر از دوره های گذشته دانست و از ملت خواست با حضور همه جانبه خود در انتخابات بار دیگر حماسه آفرینی کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز یکشنبه هجدهم فروردین ماه، در دیدار اعضای هیات مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با تبریک سال جدید و تسلیت ایام فاطمیه، این حزب را دارای سوابقی روشن و در خدمت انقلاب دانست.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سال ۹۲ که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، حضور مردم در عرصه های اجتماعی و سیاسی را نوعی تکلیف ارزیابی کرد.
سیاستی که مبتنی بر مکر و حیله باشد مورد تایید نیست
وی شکل گیری حماسه سیاسی را نیازمند آماده کردن مردم برای انجام یک فریضه عبادی و سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: سیاست باید مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی باشد، سیاستی که در آن کید و مکر باشد مورد تایید اسلام نیست و حضرت علی(ع) نیز تاکیدات روشنی در این باره دارند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، سیاست اسلامی را مبتنی بر اصول مهمی همچون صداقت، تقوا و حرکت در مسیر صحیح دانست و تاکید کرد: حکومت هایی همچون لیبرال دمکراسی و سکولاریسم به هیچ وجه مورد تایید اسلام نیست.
رییس جمهور آینده باید واجد شرایط و ویژگی هایی باشد که رهبری مطرح کردند
حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که باید برای حماسه سیاسی اسلامی فرهنگ سازی و کار تبیینی انجام دهیم، انتخابات ریاست جمهوری را حساس و سرنوشت ساز خواند و تاکید کرد: همه مردم باید برای شکل گیری حماسه سیاسی به صحنه بیایند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که برای ریاست جمهوری باید فردی به صحنه بیاید که از نظر سیاست خارجی در حد قوی باشد، تاکید کردند: رییس جمهور آینده باید واجد شرایط و ویژگی های باشد که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاکید کردند.
برای حل مشکلات کشور نیازمند مدیریت قوی هستیم
حضرت آیت الله نوری همدانی ولایت مداری را شاخصه دیگر رییس جمهور آینده ذکر کرد و افزود: در داخل نیز ما با مشکلاتی روبرو هستیم که نمی توان همه را ناشی از تحریم ها دانست، در کشور ما منابع و استعدادها فراوان است، چرا باید وضعیت ما این گونه و گرانی تا این حد سرسام آور و افسار گسیخته باشد.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که ما در عرصه داخلی نیازمند مدیریت قوی هستیم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم، ابراز داشت: در مقابل دشمنان کینه توز نیز نیازمند سیاست قوی هستیم که خود در گرو داشتن ایمان و ولایت مداری است.
وی با بیان این که ما درباره اشخاص صحبتی نمی کنیم، یادآورشد: فردی که می خواهد ریییس جهور شود باید ولایت مدار، کارآمد و پر تلاش و سختکوش باشد و امیدواریم چنین فردی پیدا شود.
انتخابات این دوره از تمام ادوار حساس تر است
حضرت آیت الله نوری همدانی انتخابات این دوره از ریاست جمهوری را به مراتب حساس تر از دوره های گذشته دانست و افزود: فردی که می خواهد رییس جمهور شود و مشکلات را حل کند باید به لحاظ مختلف جامع و کامل باشد.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود کینه توزی های دشمنان را نشانه اقتدار نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: استکبار جهانی با بکار گیری تمام توان به مبارزه علیه نظام اسلامی برآمده است و کشور کوچک قطر نیز با سرمایه های نفت و گازی که در اختیار دارد اخیرا آتش بیار معرکه شده و شبکه الجزیره نیز مدام علیه اسلام، تشیع و ایران فعالیت می کند و به هیچ وجه نباید در برابر هجمه ها و تبلیغات قطر علیه ایران ساکت بود.
وی در پایان حمله سلفی ها به کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مصر را محکوم کرد و گفت: این حرکت ها نشان می دهد که آنها متوجه شده اند که منشا و خاستگاه اصلی بیداری اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 6