آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:فتوای رئیس مفتیان سعودی دعوت به جنگ مذهبی در جهان اسلام است

IMAGE634950696518281250 آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی فتوای آل شیخ، رئیس مفتیان عربستان سعودی را عجیب و دعوت به جنگ مذهبی در جهان اسلام ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه قم، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان چهارشنبه، ۲۱ فروردین‌ماه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به زلزله بوشهر بر ضرورت امدادرسانی به زلزله‌زدگان تأکید کرده و با خانواده‌های داغدیده که نزدیکان خود را در این حادثه از دست داده‌اند ابراز همدردی کرد.

وی ابراز کرد: امیدواریم به برکت حضرت فاطمه زهرا(س) روح کشته‌شدگان این حادثه شاد شود و خداوند به بازماندگان اجر و صبر عنایت بفرماید.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بر ضرورت کمک همه مردم به زلزله‌زدگان و تسریع در روند امدادرسانی دستگاه‌های مختلف به زلزله‌زدگان تأکید کرد و افزود: هموطنان به فکر جبران خسارات باشند، دولت نیز احساس مسئولیت بیشتری در این باره بکند و به داد آنها برسد.

وی بیان کرد: کشوری که امکانات دارد نباید چندین ماه بگذرد و زلزله‌زدگان در چادر زندگی کنند، باید سریعا به فکر آنها بود تا مرهمی بر زخم‌های دل آنها از طریق جبران خسارات بگذارند و منازل مسکونی آنان ترمیم و بازسازی شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود فتوای آل الشیخ، رئیس مفتیان عربستان سعودی مبنی بر لزوم مبارزه مسلمانان با شیعیان را عجیب و دارای منشأ سیاسی و فرهنگی دانست و گفت: وی اخیرا حکمی صادر کرده و با نهایت تعجب اعلام کرده که بر تمام مسلمانان لازم است با شیعیان مبارزه کنند؛ این فتوایی عجیب و دعوت به جنگ مذهبی در جهان اسلام است.

وی اظهار کرد:‌ وهابیون مصر نیز شروع به فعالیت و شیعه‌ستیزی کرده‌اند و تأکید می‌کنند که نباید با ایران رابطه برقرار شود، به عقیده ما سرچشمه این شیعه‌ستیزی دو عامل است، نخست اینکه افرادی مانند آل الشیخ، رئیس حکومت خود را اولوالامر می‌دانند و علت دیگر اینکه از دولتشان ارتزاق می‌کنند و از آنها حقوق می‌گیرند.

این مرجع تقلید شیعه با تأکید بر اینکه غرب به دنبال راه‌اندازی جنگ طایفه‌ای در جهان اسلام است، ابراز کرد: دولت سعودی نیز با آمریکا و اسرائیل رابطه دارد و آنها را دعوت به اختلاف می‌کنند و دولتمردان و حکام سعودی نیز مفتیان را وادار به ایجاد اختلاف می‌کنند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی افزود: عامل دیگر وحشت از منطق شیعه و اهل بیت(ع) است، اینها حتی از ورود گردشگران شیعه به مصر هم هراس دارند و از رواج فرهنگ اهل بیت(ع) به شدت در وحشت هستند.

مفسر قرآن کریم ادامه داد: تمام کتب اهل سنت در کتابخانه‌های ما موجود است و ما هیچ هراسی نیز از این مسئله نداریم اما آنها از وجود یک کتاب ما در کتابخانه‌های خود در وحشت و هراس هستند و ترس شان نیز از مکتب ما است و امیدواریم مفتیان ناآگاه دشمنان اصلی خود را بشناسند و جامعه اسلامی را به وحدت نه به جنگ و تفرقه و خونریزی دعوت کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 10