آیت الله علم الهدی: محافل سوگواری فاطمیه پایگاه روشنگری و بصیرت است

 نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: فلسفه عزاداری دهه فاطمیه، سوگواری در غم از دست دادن دردانه پیامبر(ص) و مهم‌تر از آن نشان دادن و تجلی مظلومیت بانوی دو عالم به جهانیان است.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، امروز در گردهمایی مسؤولان هیئت‌های مذهبی مشهد که در محل دفتر امام جمعه برگزارشد،با بیان این که نوکری و خدمت خالصانه برای اهل‌بیت و ائمه معصوم(ع) باید در راس اهداف زندگی یکایک افراد جامعه قرار گیرد، اظهار داشت:اگر فردی در عرصه نوکری و خدمت به اهل بیت با همه وجود و توانمندی پای کار آمد باید نسبت به این مسئله نیز اطمینان قلبی داشته باشد که ارباب دستش را می‌گیرد و حامی لحظه لحظه‌های او در دنیا و آخرت می‌شود.

 عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان این که یکی از مهم‌ترین و بهترین موقعیت‌های خدمت و نوکری در پیشگاه اهل‌بیت، دهه فاطمیه و شهادت فاطمه زهرا(س) است، افزود: فلسفه عزاداری دهه فاطمیه، سوگواری در غم از دست دادن دردانه پیامبر(ص) و مهم‌تر از آن نشان دادن و تجلی مظلومیت بانوی دو عالم به جهانیان است وخدمت ولایتمدارانه در درگاه اهل‌بیت در هر زمان و هر موقعیت وظیفه‌ای خطیر و مهم محسوب می‌شود.

آیت الله علم الهدی با بیان این که خدمت به اهل‌بیت(ع) باید به عنوان محور زندگی مطرح بوده و منحصر به ایام و زمانی خاص نباشد، تصریح کرد: امیر‌المومنین علی(ع) نیز در این مسیر حرکت کردند و ما امروز در دهه فاطمیه باید دست یاری به امیر مؤمنان داده و این به معنی نشان دادن مظلومیت حضرت زهرا(س) به جهانیان است.

 نماینده مجلس خبرگان رهبری بیت‌الاحزان فاطمه(س) را پایگاه روشنگری توصیف کرد و افزود: غسل و کفن مخفیانه و همچنین قبر مخفیانه نشان از آن دارد که ظلم و ستم در زمان حیات حضرت بیداد می‌کرده و این مظلومیت فاطمه زهرا(س) را نشان می‌دهد.

 گفتنی است، اجتماع عظیم فاطمیون روز یک شنبه هفته آینده ۲۵ فروردین همزمان با سوم جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با شرکت عزاداران آن حضرت در شهرستان های مشهد، قوچان، سبزوار، گناباد، کاشمر و تربت حیدریه برگزار می شود./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 10