آیت‌الله العظمی سبحانی: دستورات بهداشتی اسلام به زبان روز ترجمه شود

حضرت آیت‌الله سبحانی با تاکید بر لزوم ترجمه دستورات بهداشتی اسلام به زبان روز، گفتند: صدا و سیما و رسانه‌ها باید این دستورات را به مردم گوشزد کنند. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، امروز در دیدار دکتر حجازی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که اسلام نگاه جامعی به زندگی بشری دارد، گفتند: امیرالمومنین(ع) در روایتی زندگی را به سه بخش “جنبه‌های روحانی و ارتباط با خداوند”، “معاش زندگی و کار و تلاش” و “تفریح سالم” تقسیم می‌کنند.

حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر این که ورزش سالم برای حفظ تندرسی و سلامتی جسم لازم است، گفتند: در فقه اسلامی دستورات فراوانی برای چگونگی زندگی سالم و بهداشتی داده شده است که اگر به زبان روز ترجمه شوند، عظمت اسلام مشخص خواهد شد.

معظم له، سلامتی را نعمتی عنوان کردند که تا از دست نرود، قدر آن دانسته نمی‌شود، تصریح کردند: اسلام تعادل را در همه امور از جمله تغذیه توصیه می‌کند و این امر برای سلامتی انسان است؛ زیرا تمام محرمات و واجبات دینی بر پایه فلسفه خاصی تشریع شده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به نگارش کتاب‌های مفید در رابطه با بهداشت فردی، ابراز داشتند: صدا و سیما باید به تولید برنامه‌های مناسب در خصوص معرفی دستورات بهداشتی اسلام بپردازد؛ زیرا افراد زیادی هستند که رفتارهای نادرستی دارند و از نظر جسمی به خود آسیب می‌رسانند.

ایشان یادآور شذند: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید مسائل بهداشتی و دستورات اسلامی در این زمینه را بارها برای جوانان و کودکان تکرار کنند، تا این فرامین که برای زندگی سالم صادر شده‌اند، ملکه اذهان گردد.

معظم له با بیان این که پیامبر(ص) در طول روز پنج مرتبه مسواک می‌زدند و به این مسئله توجه ویژه‌ای نشان می‌دادند، خاطرنشان کردند: ایشان توصیه فراوانی به مسواک زدن داشتند و فرموده‌اند “اگر نبود که مردم به زحمت می‌افتادند، مسواک زدن را واجب اعلام می‌کردم”.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که با این همه تاکید بر مسواک زدن در اسلام، نباید هیچ مسلمانی با دندان‌های پوسیده وجود داشته باشد، اظهار داشتند: همه اعضای بدن تا زمانی که آدمی زنده باشد، به درستی کار خواهند کرد، مگر این که انسان خود به آنها آسیب برساند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 8