مهدوی‌مهر:اخلاق کریمه طلاب سبب جذب مردم به سمت معارف دینی می‌شود

IMAGE634982619407656250رئیس جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه مشهد با بیان اینکه اخلاق کریمه طلاب سبب جذب مردم به سمت معارف دینی می‌شود، گفت: در حقیقت مهم‌ترین عاملی که در صدر اسلام باعث هدایت مردم و جذب آن‌ها به سمت علوم و معارف دینی شد اخلاق کریمه رسول گرامی اسلام(ص) بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین مهدوی‌مهر، رئیس جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه مشهد در نخستین جلسه درس اخلاق سال ۹۲ که به همت معاونت فرهنگی تربیتی جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه مشهد در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، خطاب به طلاب غیر ایرانی گفت: در قرآن کریم زمانی که خدواند می‌خواهد پیامبرش را به اعظم صفاتش مورد خطاب قرار دهد از همه امتیازات و ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان می‌گذرد و می‌فرماید «وَ إِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ».

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: در صدر اسلام مردم از علوم و استدلال‌های علمی سرشار در قرآن کریم و سینه پیامبر(ص) بهره می‌بردند اما در حقیقت آنچه که باعث هدایت مردم و جذب آن‌ها به سمت علوم و معارف دینی می‌شد اخلاق کریمه رسول گرامی اسلام(ص) بود.

رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد تصریح کرد: طلبه باید سعی کند هر چه بیشتر خود را شبیه پیامبر(ص) کند و اگر بتوانیم در این مورد موفق عمل کنیم دیگر نیاز به چیز دیگری نیست.

وی با بیان اینکه رعایت آداب اجتماعی باعث تعالی و رشد است، ادامه داد: برای غیر خدا نیز رعایت ظواهر بسیار ضروری به نظر می‌رسد، زیرا تواضع حتی اگر برای خدا هم نباشد باز هم باعث جاذبه است.

مهدوی‌مهر تصریح کرد: البته شیعه نباید با توجه به انتصاب به اهل بیت(ع) در یادگیری مقدمات، ضروریات و سایر مباحث مورد نیاز علمی تعلل کند، طلبه باید از لحاظ جنبه‌های علمی نیز قوی باشد، اینکه حجم دانسته‌ها و آگاهی‌های یک طلبه از بایسته‌های علمی ناچیز باشد صورت خوشی ندارد.

عضو اتاق فکر تبلیغ در پایان خاطر نشان کرد: آراسته بودن مطلب مهمی است که یک طلبه باید به آن توجه کند و پوشیدن لباس‌های نامتعارف و جامه‌های جوامع امروز برازنده یک طلبه نیست و آراستگی یعنی آراسته بودن بر اساس منطق طلبگی.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 6