برگزاری باشکوه فاطمیه قلب امام زمان را خشنود کرد.

 مدیر مرکز فقهی جوادالائمه با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) گفت: مردم ولایتمدار ایران، فروردین امسال با احترام خاص مراسم نوروز و فاطمیه را با هم عجین کردند که قلب امام عصر(عج) را خشنود کردند و دعای آن بزرگوار را بدرقه سال نوی خود قرار دادند.
حجت الاسلام علی اصغر تقوی، مدیر مرکز فقهی جوادالائمه و عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان، در گفت‌‍و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: ما و کشور ما و ملت ما همگی مدیون و مرهون الطاف و عنایات حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزندان ایشان  هستیم.

وی افزود:  امروزه فرمانده کشتی ولایت و امامت و راهنمای این کشتی در وضعیت کنونی جهان اسلام مقام معظم رهبری هستند که از نسل پاک حضرت زهرا (س) هستند و همه اینها می طلبد که قدردان این نعمات الهی باشیم.

حجت الاسلام تقوی گفت: بجاست که در این شرایط به این آیه شریفه۶۱ سوره آل عمران توجه کنیم: « فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءکُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَهَ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ»  و با یادآوری این آیه شریفه تلاش مان را در این جهت متمرکز کنیم که انشاء الله مشمول دعای خیر این خاندان قرار بگیریم.

عضو اتاق فکر تبلیغ بیان داشت: جد بزرگوارمان حضرت آدم (ع) در اوج گرفتاری، نجاتش را در تمسک و توسل به این ذوات مقدسه می دانند. که در قرآن  سوره بقره آیه ۳۷ می فرماید: « فَتَلَقَّى آدَمُ مِن رَّبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ»

مدیر مرکز فقهی جوادالائمه ابراز داشت: یکی از بزرگان اهل سنت در المواهب الدنیه ذیل تفسیر آیه شریفه ۲۳  از سوره شوری « قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبَى» می گوید خداوند موّدت اهل بیت را به همگان واجب کرده است.

وی  در ادامه افزود: نوع مفسرین گرانقدر و بزرگان علم و اندیشه بر این باورند که مراد از آیه شریفه ۷۲ سوره احزاب «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَهَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أَن یَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ کَانَ ظَلُومًا جَهُولًا» ولایت اهل بیت علیهم السلام است.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان بیان داشت: جمع کثیری از صحابه و مفسرین اعم از شیعه و سنی در شأن نزول آیه شریفه ۳۳ از سوره احزاب « إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» فضائیل بیشماری را برای اهل بیت عموماً و برای حضرت زهرا (س) خصوصاً بر شمرده اند که در برگیرنده عظمت شخصیت بی بدلیل عالم خلقت یعنی حضرت زهرا (س) است.

حجت الاسلام تقوی گفت: پرچمدار عالم خلقت حضرت مهدی لباس عزای مادر بر قامت رعنایشان پوشیده و بهترین و نوترین روز ما آنروزی است که در کنار آن بزرگوار همواره تابع، پیرو و هم نوا باشیم.

وی افزود: قطعاً کسی نیست که ذرّه ای در شکوه و عظمت و بزرگی حضرت زهرا سلام الله علیها تردید کند حضرت زهرا (س) سیده الانبیاء است، حضرت زهرا(س) ام ابیها است و ام ثارالله است. دائره المعارف کبریا است. حضرت زهرا(س) مقتدای مقتدایان عالم است. انبیاء، ائمه و اولیای الهی در برابر عظمت حضرتش خاضع و خاشع اند. به یاد داشته باشیم که  احیای امر حضرت زهرا(س)،  یعنی احیای آفرینش و آن زمانی ما سعادتمندیم که صاحب و سبب خلقت روز و شب دعایش پشت سرمان باشد.

عضو اتاق فکر تبلیغ بیان داشت: ما که با جان و دل پذیرفته ایم و از عمق جان باورمان است که « لولاالحجه لساخت الارض باهلها » در کنار حجت خدا و سبب بقای زمین در سوگ مادر بزرگوارشان حضرت زهرا(س) آنچه در توان داریم انجام می دهیم.

وی افزود: ملت سرافراز و سربلند ایران اسلامی بار اوّل نیست که عید و عزا را با هم تجربه می کند. ملت ایران همان ملتی است که وقتی سال ها پیش نوروز و اربعین حسینی قرین شد. در لحظه تحویل سال فریاد لبیک یا حسین را چنان از اعماق جان فریاد زد که رسانه جهانی ناچار به انعکاس خبری آن شده و ملت ایران را ستودند.

مدیر مرکز فقهی جوادالائمه ابراز داشت: امسال نیز چنین شد و حرمت عزای حضرت زهرا و فاطمیه را نگه داشتیم و شادی خود را کنار گذاشته و هم نوای با فرزندش مهدی فاطمه (عج) لباس عزا برتن نموده و ماتم گرفتیم  تا ارادت خود را به این خاندان بیش از پیش آشکار کنیم.

وی افزود: جهان تشییع عموماً و جامعه ایرانی به خصوص در فروردین امسال با احترام خاص مراسم نوروز و فاطمیه  را با هم عجین کردند که قلب صاحب عصر و زمان و قطب عالم امکان را خشنود کردند و دعای آن بزرگوار را بدرقه سال نوی خود قراردادند.

حجت الاسلام تقوی در بخشی دیگر از کلام خود با اشاره به آغاز سال جدید، بیان داشت: ایام آغاز سال بهترین و عالی ترین زمان برای تفکر و تدبر در قدرت و عظمت الهی است نو شدن طبیعت، رویش دوباره،  سرسبزی و شادابی زمین،  روانی انهار و نرمش اشجار و عطر گلهای بهاری بهترین دانشگاه خداشناسی، خدا باوری وخدامحوری و توحید است از این فرصت به دست آمده باید به خوبی بهره گرفت و در ضمن استفاده از همه آموزه های صحیح و ضمن احترام به سنت ها و باورهای اصیل و پی بردن به عظمت خالق و شاکربودن مخلوق، توجه به عبارت «لولاک لما خلقت الافلاک و لولا فاطمه …» ضروری است.

استاد حوزه خراسان در پایان گفت:  شکی نیست که عالم به طفیل وجود حضرت زهرا (س) به حیاط خود ادامه می دهد و تردید نداریم که عظمت امروز ایران اسلامی در سایه ولایت پذیری اهل بیت و به برکت عملیات های دفاع مقدس با رمز  یا حسین، یا زهرا، یا مهدی بدست آمده و این درخت سرسبز خرّم با خون محسن شهید و  شهداء بزرگوار عالم تشیع راست قامت بر بلندای تاریخ ایستاده است./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6