آیت الله علم‌الهدی در جمع فاطمیون مشهد:مقصود کاربرد نام فاطمه برای حضرت زهرا اصل زهرا شناسی است

امام جمعه مشهد گفت: مقصود کاربرد نام فاطمه برای حضرت زهرا(س) اصل زهرا شناسی است.
خبرگزاری فارس: مقصود کاربرد نام فاطمه برای حضرت زهرا اصل زهرا شناسی است
 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع عزاداران فاطمی و همزمان با تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در حریم رضوی اظهار کرد: این اجتماع شما در حقیقت جبران کننده غربت تشییع جنازه حضرت زهرا(س) و جبران زخم قلب حضرت بقیه‌الله است.

علم‌الهدی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) خط ساز در عرصه مجاهدت هستند، افزود: حضرت زهرا(س) دو نکته را به عنوان خصوصیت به امت آموخت که آن دو عبارتند از مقاومت و مرزنشناسی در مبارزه است.

وی افزود: حادثه‌ای که در تاریخ سیاسی اسلام پس از رحلت پیامبر(ص) نقش بست سبب انحراف امت و انقلاب اسلامی پیامبر ‌شد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: مردم فقط مسئول مدیریت زندگانی اجتماعی‌شان هستند به هر نحوی که بخواهند اما یک امت به عنوان جریان اجتماعی آمیخته با وحی و مکتب باید جلودار نسل بشر قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: علت اینکه نام مادر ما را فاطمه گذاشتند این است که مردم از شناخت حضرت زهرا(س) بریده شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این خصوصیت تنها مربوط به حضرت زهرا(س) نیست بلکه در مورد امامان معصوم نیز این ویژگی وجود دارد و مقصود کاربرد نام فاطمه برای حضرت زهرا(س) اصل زهرا شناسی است.

همچنین عزاداران فاطمی پس از اجتماع در میدان شهدای مشهد در حالی که تابوت مطهر پیکر دو شهید گمنام را بر دوش داشتند برای عرض تسلیت به پیشگاه امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کرده و در این مکان قدسی تجمع کردند.

نوای یا زهرا ، نوحه خوانی و مرثیه سرایی در سوگ دخت نبی مکرم اسلام(ص) صحنه‌هایی از حزن و اندوه در بین زائران و مجاوران حرم منور رضوی را خلق کرد و آنها با قلوبی شکسته بر مظلومیت یاس نبوی اشک ماتم ریختند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 9