آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سفیر سوریه: دموکراسی و اصلاحات از طریق لوله تفنگ به دست نمی آید/ شجاعت بشار اسد و ارتش سوریه در تاریخ خواهد ماند

IMAGE634950696518281250 حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سفیر سوریه با تاکید بر این که دموکراسی از طریق لوله تفنگ به دست نمی آید، تاکید کرد: چرا امثال قرضاوی این قدر غافل و بی خبر هستند و اجازه می دهند خون مسلمانان به وسیله یکدیگر ریخته شود؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به شرایط این کشور تاکید کرد: من معتقدم هر انسان باهوشی اگر به تحولات این کشور نگاه کند واقعیات را درک می کند، ملتی مسلمان از طریق دشمنان خارجی و از طریق حملات ناجوانمردانه و ترور مورد هجمه قرار گرفته و تصمیم شان ساقط کردن حکومت است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: آمریکا و غربی ها در عراق و افغانستان وارد جنگ شدند و خسارت زیاد دیدند و اکنون استراتژی خود را تغییر داده اند و به جای اینکه خودشان وارد مساله شوند مسلمانان را به جان هم انداخته اند و دشمنی با اسرائیل را به دشمنی مسلمانان با یکدیگر مبدل کرده اند و این نقشه بسیار خطرناک است که با پول مسلمانان، آنها را درهم بکوبند و تضعیف کنند و دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی است سالم بنشیند و تماشاگر درگیری مسلمانان باشد.
معلوم نیست چرا امثال قرضاوی این قدر غافل و بی خبر هستند
این مرجع تقلید با بیان این که از غفلتی که دامان سه دولت ترکیه، عربستان و قطر را گرفته تعجب می کنم، افزود: از غفلتی که دامان برخی علمای دینی از جمله قرضاوی را گرفته نیز بسیار تعجب می کنم که چطور به واقعیات توجه ندارند.
وی بیان داشت: دمکراسی و اصلاحات از لوله تفنگ خارج نمی شود بلکه از صندوق رای در انتخابات آزاد خارج می شود، آنها در مقابل این منطق روشن حرفی ندارند، چرا امثال قرضاوی این قدر غافل و بی خبر هستند و اجازه می دهند خون مسلمانان به وسیله یکدیگر ریخته شود؟
این مرجع تقلید با بیان این که این سه دولت جنگ نیابتی را از طرف اسرائیل و آمریکا شروع کرده اند و پول آن را نیز خودشان می دهند و این حیرت آور است، گفت: اگر فعالیت رسانه ها ی تخریبی از بین برود تاریخ به وضوح قضاوت خواهد کرد و امثال اردوغان و حکام عربستان و قطر در پیشگاه تاریخ به یقین محکوم خواهند بود.
وی خطاب به حکام این کشورها تاکید کرد: شما به چه دلیل از چهل کشور خارجی تروریست وارد کردید که مردم را بکشند و به مدارس، مساجد و دانشگاه ها و علمای مذهبی حمله کنند؟ امیدواریم مسلمانان از خواب غفلت بیدار شوند و به مبارزه با دشمن اصلی برخیزند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: چرا باید مسلمانان گرفتار جنگ طایفه ای شوند، عقیده من این است که مشکل شیطنت رسانه های مزدور است، اینها افکار گروهی را تغییر می دهند و اگر بشود به صورت قوی و معتبر واقعیات روشن شود مطلب این گونه نمی ماند.
توصیه آیت الله مکارم به دوستان سوریه
این مرجع تقلید با تاکید بر این که مساله سوریه بسیار روشن است، ابراز داشت: دولت و ملت سوریه خواهان دموکراسی و انتخابات هستند اما مخالفان آنها زیر بار نمی روند، ما امیدواریم غافلان بیدار و هوشیار شوند و آتش بس داده شود و گروه های تروریست سلاح ها را به زمین بگذارند و به رای مردم تمکین کنند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: من امیدوارم دوستان سوریه از جمله روسیه، ایران و چین و مانند آنها برای روشن کردن اذهان عمومی دنیا فعالیت کنند و افراد غافل را روشن و حقایق را برای آنها تبیین کنند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به حکام این کشورها بیان داشت: اینها با دست خود خانه خود را تخریب می کنند و البته این بساط و فتنه دامان خود آنها را خواهد گرفت و قطر، عربستان و ترکیه اگر این راه ادامه دهند در این دام خواهند افتاد.
شجاعت بشار اسد و ارتش سوریه در تاریخ خواهد ماند
این مرجع تقلید با بیان این که جواب این همه خونریزی را چه کسی باید بدهد، گفت: من با وهابی های تکفیری صحبتی ندارم چون آنها معتقد به مبانی اسلام نیستند، اما به علمای معتقد به مبانی اسلامی می گویم جواب این خون ها را چطور خواهند داد.
وی تاکید کرد: بحمدلله ارتش سوریه و بشار اسد شجاعت خود را نشان داده اند و این مساله در تاریخ نوشته می شود، اینها می خواهند جلوی تجزیه سوریه را بگیرند و مقاومت را در برابر اسرائیل حفظ کنند و از این بابت جای تقدیر دارد.
اصلاحات نیازی به کشتار و خونریزی ندارد
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: ما معتقدیم به طور قطع اصلاحاتی در سوریه باید انجام شود اما راه آن مذاکره است نه لوله تفنگ، کارشناسان باید مطالعه کنند و طرحی برای اصلاحات بدهند و جدا دنبال شود و این مساله احتیاج به خونریزی و کشتار و تخریب کشور ندارد.
وی افزود: این روش روز به روز عداوت و دشمنی را بیشتر می کند، باید فکری اساسی بکنند، البته طرح نهایی غربی ها این است که سوریه را ساقط کنند، بعد سراغ حزب الله بروند و سپس سراغ حکومت عراق بروند و بعد سراغ ایران بروند تا بر کل خاورمیانه تسلط پیدا کنند و به یقین سراغ عربستان سعودی نیز خواهند رفت.
این مرجع تقلید در پایان ابراز داشت: ما همه روز در نماز از خدا می خواهیم که صلح در این کشور برقرار شود و مسلمانان را از شر دشمنان نجات دهد و همواره به این مسائل و مشکلات سوریه فکر می کنم و از غم مردم سوریه غمگین و ناراحت می شوم و شادی آنها ما را شاد و مسرور می کند.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 13