انتقاد رییس مرکز تخصصی اخلاق حوزه از رواج پرخاشگری

azarbayejani ll_122516  رییس مرکز تخصصی اخلاق حوزه با انتقاد از رواج پرخاشگری در جامعه، لازمه اصلاح سبک زندگی و مقابله با آسیب های اجتماعی و اخلاقی را تمسک به آموزه های دینی عنوان کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که یکی از مهم ترین ایراداتی که مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی بدان اشاره داشتند، بحث پرخاشگری و کاهش آستانه تحمل اجتماعی است، ابراز داشت: این معضل اخلاقی و اجتماعی دارای علت ها و ریشه هایی است که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: از میان عوامل این مساله، می توان به بحث فقر و تبعیض، بحران های خانوادگی، نداشتن امنیت اجتماعی و شغلی، عدم برخورداری از احترام لازم در خانواده و اجتماع و … اشاره کرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم ارتقای آستانه تحمل اجتماعی و سیاسی و افزایش سعه صدر برای مقابله با این مشکل، خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت ها در این باره این است که حقیقتا به حقوق دیگران احترام بگذاریم و از آفت خودبینی و خودمحوری و این که فقط به فکر منافع خویش باشیم، به شدت بپرهیزیم.

رییس مرکز تخصصی اخلاق حوزه با بیان این که متاسفانه این روزها برخی از مردم به دلیل مشکلات شخصی و اقتصادی و گرفتاری های مختلف، تا حدودی پرخاشگر شده اند، گفت: به صورت فردی همه ما معلم های اخلاق خوبی هستیم و سخنان بسیار ارزنده ای بر زبان می رانیم، اما واقعا باید ببینیم که در عمل چگونه ایم و تا چه اندازه سبک زندگی ما بر اساس آموزه های قرآنی و اسلامی است؟

حجت الاسلام و المسلمین آذربایجانی همچنین تاکید کرد: به هر میزان که زندگی ما رنگ و بوی دینی داشته باشد، به همان نسبت خواهیم توانست بر مشکلاتی از قبیل عصبانیت و پرخاشگری، قانون شکنی و هنجار گریزی و … فائق آییم و زندگی سالم و سعادتمندانه ای داشته باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 12