تشخیص گفتمان کاندیداها از جریان‌های موجود اطرافشان / حفظ سنگرهای پدافندی در انتخابات

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تشخیص گفتمان کاندیداها از جریان‌های موجود در اطراف آنان مشخص می‌شود، گفت: باید برای شناختن گفتمان کاندیداها به جریان‌های اطراف آنان دقت نظر ویژه داشت.
خبرگزاری فارس: تشخیص گفتمان کاندیداها از جریان‌های موجود اطرافشان / حفظ سنگرهای پدافندی در انتخابات
 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در جمع فعالان فرهنگی در محل حسینیه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: مسئله انتخابات مسئله مهمی است که وابستگی و ارتباط مستقیم با مجاهدت‌های حضرت زهرا(س) دارد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: در زمان حیات حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نیز شاهد بروز و ظهور دو نوع مردم‌سالاری بوده‌ایم؛ مردم‌سالاری دینی و مردم‌‌سالاری سکولار.

* غدیر سرآغاز مردم‌‌سالاری دینی

عضو  اتاق فکر تبلیغ با بیان اینکه واقعه غدیر سرآغاز مردم‌‌سالاری دینی است، خاطرنشان کرد: در غدیر رسول الله(ص)، حضرت علی(ع) را با عنوان مظهر اجرایی حاکمیت‌الله معرفی کرده و با بیعت از مسلمین این مردم‌سالاری را اجرایی کردند.

وی تصریح کرد: مردم‌سالاری سکولار نیز در آن زمان به‌ واسطه سقیفه رخ داد و جهاد حضرت زهرا(س) جهاد در برابر مردم‌سالاری سکولار بوده است.

امام جمعه مشهد مقدس از بروز و ظهور جریان‌های سیاسی با عنوان مردم‌سالاری سکولار در عرصه انتخابات یاد کرد و ادامه داد: در مسئله مهم انتخابات باید دو موضوع اساسی را مورد بررسی قرار داد.

* ساکتین فتنه ۸۸ در صحنه انتخابات نسبت به سران فتنه اعلام برائت کنند

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: یک مسئله مهم حضور انسان‌های اصلح و صالح در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری است اما مسئله دوم که از اهمیت بیشتری برخوردار است، با عنوان دفاع از انتخابات مطرح می‌شود.

وی یادآور شد: اگر به مسئله دفاع از انتخابات اهتمام ویژه داشته باشیم، دیگر شاهد بروز و ظهور فتنه نخواهیم بود؛ دفاع از انتخابات یعنی به همان اندازه که ذهنمان درگیر مسئله روی کار آمدن اصلح است، از ورود افراد نادرست و جریان‌های لائیک، سکولار و انحراف نیز جلوگیری کنیم، به همان اندازه که بحث می‌کنیم چه کسی روی کار بیاید، به همان اندازه نیز حواسمان جمع این باشد که چه کسی نیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عوامل و ایادی فتنه ۸۸ برای حضور در عرصه انتخابات باید برائت از دو عامل فتنه برانگیز سال ۸۸ را اعلام کنند، اظهار کرد: افرادی که در جریان فتنه ۸۸ سکوت کرده و یا به نوعی موضع مشخص و شفاف نداشته‌اند، برای حضور در انتخابات باید مواضع خود را روشن کرده، از مقام معظم رهبری و مردم عذرخواهی و به طور رسمی از دو نفر اصلی فتنه‌انگیزان که هنوز بر سر حرف خود هستند، اعلام برائت کنند.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ تصریح کرد: انحراف حلقه و جریان نیست بلکه یک آدم است که لشگری را دنبال خود می‌کشاند؛ مشکل ما در فتنه ۸۸ دشمن خارجی نبود بلکه کسانی بودند که در صحنه فتنه خود را کنار کشیدند و اعلام موضع شفاف نسبت به فتنه نداشته و در این مسیر ولی امر را تنها گذاشتند.

* جنبه‌های دفاعی و سنگرهای پدافندی را در عرصه انتخابات حفظ کنیم

وی یکی از اساسی‌ترین گام‌ها در عرصه انتخابات را تقویت جنبه‌های دفاعی و حفظ سنگرهای پدافندی توصیف کرد و اذعان داشت: امروز در شرایط ویژه و حساسی قرار داریم که واجب است سنگرهای پدافندی را حفظ کنیم.

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: بنده مخالف پول نیستم اما به وضوح بر همه مشخص و مبرهن شده که هرگاه پول وارد سیاست می‌شود، اسلام از آن صحنه حذف می‌شود.

ایت الله علم‌الهدی ادامه داد: بنی‌امیه و ابن سقیفه از نمونه‌هایی در تاریخ هستند که با ورود پول در دستگاه سیاسی آنان، اسلام به‎طور کامل از سیاست حذف شد؛ حضور منابع قدرت و ثروت در جریان سیاست سبب حذف اسلام و شعار رهبری حاکمیت دینی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری از برنامه حضور جریان‌های سکولار در انتخابات یاد کرد و افزود: امروز سکولار به طور کامل دریافته که جریان‌های آنها جایی در مردم نداشته و رای ندارند و از همین حیث همه در عرصه انتخابات از موضع ولایت‌پذیری صحبت کرده و دم از ولایت‌پذیری سر می‌دهند.

وی با اشاره به حضور اخیر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در مشهد گفت: در سفر اخیر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به مشهد شاهد آن بودیم که همه آنان دو بعد برنامه و ولایت‌پذیری را در صحبت‌های خود به طور کامل تشریح کردند.

خاطرنشان کرد: درباره ائتلاف نامزدهای ریاست جمهوری شاهد آن هستیم که ادعا می‌کنند سلایق مختلف برای تشکیل ائتلاف گرد هم جمع شده‌اند و حرف بنده این است که آیا تشکیل ائتلاف سلایق مختلف به معنی این نیست که گفتمان کسی را که قبول نداریم را در کنار خود جای داده‌ایم؟

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر اینکه تشخیص گفتمان کاندیداها از جریان‌های موجود در اطراف آنان مشخص می‌شود، گفت: باید برای شناختن گفتمان کاندیداها به جریان‌های اطراف آنان دقت نظر ویژه داشت.

وی تصریح کرد: یکی از انتقادهای وارده بر کاندیداها این است که خود را منجی دانسته و دولت و شرایط فعلی را حساس و از همین حیث به صراحت ادعا می‌کنند که از روی احساس تکلیف با توجه به شرایط حساس فعلی وارد این عرصه شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: چه در مسیر انتخابات و چه در دیگر عرصه‌ها باید منویات مقام معظم رهبری را با عنوان تکلیف سرلوحه کار خود قرار دهیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 11