آیت‌الله علم‌الهدی : من از وضعیت شهر راضی نیستم/شورای شهر مدخل جریان‌های بایکوت شده سیاسی نشود/ حساسیت انتخابات شوراها بیشتر است

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه شورای شهر مدخل جریان‌های بایکوت شده برای ورود به عرصه سیاست است، گفت: برخی از این جریان‌ها از طریق شورای شهر و ورود به این بخش برای خود پلکان سیاسی ایجاد می‌کنند و این خطر بزرگی است.

خبرگزاری فارس: شورای شهر مدخل جریان‌های بایکوت شده سیاسی نشود/ حساسیت انتخابات شوراها بیشتر است
  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی  در حاشیه سلسله نشست‌های بصیرتی فعالان فرهنگی در محل حسینیه قرآن و عترت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح الگوی انتخابات شورای شهر باید متمایز از الگوی انتخابات ریاست جمهوری باشد.

وی افزود: مسئله شورای شهر به مراتب از ریاست‌ جمهوری حساس‌تر و خطرناک‌تر بوده و باید بیشتر مورد اهتمام و بررسی قرار گیرد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ  با تاکید بر اینکه شورای شهر مدخل و راه ورودی جریان‌های بایکوت شده سیاسی برای ورود به عرصه سیاست است، خاطرنشان کرد: برخی جریان‌های بایکوت شده سیاسی از طریق شورای شهر و ورود به این بخش برای خود پلکان سیاسی ایجاد می‌کنند و این خطر بزرگی است که غفلت از اهمیت آن سبب بروز این مسئله می‌شود.

وی تصریح کرد: نباید اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل انتخابات ریاست جمهوری تحت شعاع قرار گیرد و از آن غفلت کنیم.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه باید وحدت و یکپارچگی را در عرصه انتخابات تقویت کنیم، گفت: باید شورای شهر خوب و کارآمد انتخاب کنیم؛ مسئله مدیریت شهری در شهری معنوی چون مشهد بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در قالب شورای شهر کمیسیون‌های متعددی فعالیت می‌کند اما جای خالی کمیسیون‌هایی در حوزه شهرسازی دینی و مدیریت مبتنی بر ارزش‌ها و اصول دینی حس می‌شود.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ  با ابراز نارضایتی از وضعیت شهر مشهد، تصریح کرد: من از وضعیت شهر راضی نیستم، در شهری که ساختمانی با عنوان بی‌نظیرترین در منطقه ساخته می‌شود، در حالی‌که فقط ۶۰۰ میلیارد تومان عوارض آن است، چه انتظاری دارید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مهم این نیست که چه چیزی ساخته شده، مهم این است که با این وضعیت چگونه حماسه اقتصادی را می‌توان محقق کرد.

وی تاکید کرد: در شهری که سرمایه‌گذاری‌های این‌چنینی رخ دهد، چه بر سر اعتقاد و فرهنگ مردم می‌آید، پس فقرا کجای این شهر زندگی می‌کنند.

عضو  اتاق فکر تبلیغ  با اشاره به اینکه تکیه بر منابع قدرت و ثروت سبب بروز وقایع این‌چنینی در مدیریت شهری و در سطح کلان می‌شود، اذعان داشت: از دل سیاست وابسته به قدرت و ثروت، نظام سرمایه‌داری و سکولار تراوش می‌کند نه فرهنگ دینی و اسلامی.

امام جمعه مشهد مقدس از فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان تکلیف یاد کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری مرجع تقلید و عالم نیست بلکه ولایت فقیه بوده و یکایک صحبت‌های ایشان تکلیف محسوب می‌شود.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری در عرصه انتخابات نیز باید با استماع فرمایشات مقام معظم رهبری تکلیف خود را به درستی انجام دهیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 6