ادامه اعتراضات به هتک حرمت قرآن کریم در مدینه و ریاض

9_140100گروهی از شهروندان سعودی در شهرهای «مدینه منوره» و «ریاض»، پایتخت این کشور با برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز هتک حرمت قرآن کریم در زندان سیاسی «الحائر» را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «جهینه نیوز»، شهروندان سعودی در ریاض این تجمع را در واکنش به اهانت به قرآن در زندان سیاسی «الحائر» که زندانی بدنام در عربستان است، برگزار کردند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی آزادی بازداشت شدگان و انتقام از توهین کنندگان به کتاب خدا را خواستار شدند.

فعالان اینترنتی روز چهارشنبه، ۲۸ فروردین، خبر پاره کردن قرآن در زندان سیاسی الحائر با هدف تحقیر بازداشت‌شدگان و انتقام از آنان را منتشر کردند.

در همین راستا، جوانان مدینه منوره نیز تجمعی مشابه برگزار کرده و در آن شعارهایی علیه اهانت به قرآن سر داده و برکناری وزیر کشور عربستان، محاکمه عاملان اهانت به قرآن و آزادی بازداشت شدگان را خواستار شدند.

در منطقه «بریده» واقع در شهر «قصیم» و مناطق دیگری از عربستان نیز تظاهرات مشابهی برگزار و جنایت اهانت به قرآن کریم محکوم شد.

یادآور می‌شود، تعدادی از نیروهای امنیتی زندان الحائر پیش از این با پرتاب قرآن و لگدمال کردن کلام وحی، به این کتاب مقدس اهانت کردند و به زندانیان معترض به این اقدام موهن یورش برده و آنان را به سلول‌های انفرادی منتقل‌ کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 5