آیت‌الله العظمی صافی : فقه جعفری پایه و اساس حوزه‌ علمیه است

Safi 21 L_110306حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، ولایت اهل‌بیت‌(ع) و فقه جعفری را پایه و اساس حوزه‌ علمیه دانسته و تاکید کردند: همه باید برای ترویج معارف اهل بیت(ع) در دنیا تلاش کنیم تا روز به روز بر عظمت اسلام افزوده شود.

این مرجع تقلید، شب گذشته در نشست جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در بیت معظم له برگزار شد با تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، وظیفه حوزه‌های علمیه را در شرایط حساس کنونی بسیار سنگین‌تر از گذشته دانسته و گفتند: ولایت اهل‌بیت‌(ع) و فقه جعفری پایه و اساس حوزه‌های علمیه است؛ بنابر این حفظ و حراست از این اصول جز اصلی‌ترین و مقدس‌ترین رسالت های حوزویان است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به رسالت های حوزویان، ادامه دادند: تبیین جایگاه اهل بیت(ع) به ویژه صدیقه طاهره(س)، یکی از رسالت های اساتید و طلاب است و  نباید این امر مهم تحت الشاع برخی مسائل قرار گیرد.

این مرجع تقلید، یکی دیگر از اصلی ترین رسالت های و وظایف علما، اساتید و طلاب را ترویج دین و شعائر دینی دانسته و تاکید کردند: برای خدمت به اسلام و امام زمان(عج) باید خود را به عنوان نوکر آن حضرت معرفی کنیم؛ چون این بالاترین افتخار است.

معظم له با تاکید بر این که امام عصر(عج) از ما انتظارات فراوانی دارند، ابراز داشتند: همه باید برای ترویج آموزه های اهل بیت(ع) در جامعه تلاش کنیم تا روز به روز بر عظمت اسلام ناب و تشیع در جهان افزوده شود.

 این مرجع تقلید با اشاره به تلاش دشمنان برای دین‌زدایی و تضعیف مکتب اهل‌بیت‌(ع)، یادآور شدند: هر کس در این اوضاع حساس نسبت به هجمه‌های مخالفان دین بی‌تفاوت باشد، در مقابل حضرت ولی‌عصر‌(عج) مسئول خواهد بود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کردند: دشمنان برای نابودی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) کمر همت بسته‌اند و هر چه اساتید و فضلای حوزه حضور فعال‌تری در صحنه داشته باشند، نفوذ دشمنان کمتر خواهد شد.

معظم له، احیای امر و به معروف و نهی از منکر را از نیازهای جامعه اسلامی برشمردند و یادآور شدند: احیای شعائر اسلامی، جامعه را از هجمه ها  حفظ می کند.

ایشان همچنین با تاکید بر لزوم خودسازی معنوی فضلا و طلاب، علم و عمل را به منزله بال‌های حوزه‌های علمیه ترسیم کردند و افزودند: طلبه برای پرواز به سوی تعالی و سعادت، باید از هر دو بال استفاده کند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان خطاب به اساتید حوزه تاکید کردند: مراقب تکلیف و رسالت های خود باشید تا صاحب ‌الزمان‌(عج) شما را به نوکری خود بپذیرند.

برپایه این گزارش، در ابتدای این نشست، حجج اسلام والمسلمین نظری منفرد و نجم الدین طبسی، از اساتید حوزه علمیه قم پیرامون جایگاه اساتید در حوزه و نقش آنان در تربیت طلاب و ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه به ایراد سخن پرداختند.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 3 =