امام جمعه مشهد: پرداخت نکردن حقوق کارگران خجالت‌آور است/ارمغان آزادی غربی برای زنان التذاذ جنسی مردان است

خبرگزاری فارس: پرداخت نکردن حقوق کارگران خجالت‌آور است

آیت الله علم الهدی عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ، بی حجابی را به معنای آزادی مردها در التذاذ از زن دانست و تأکید کرد: مهم ترین بعد وجودی زن، انسانیت او و تنها امری که حق زن در انسان بودن را تأمین می کند، حجاب اوست.

  آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم رضوی با اشاره به مناسبت های سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، اظهار داشت: مهم ترین بعد وجودی زن، انسانیت او و تنها امری که حق زن در انسان بودن را تأمین می کند، حجاب اوست.

 عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغبا بیان این که غرب با ترویج برهنگی و بدحجابی در صدد ساقط کردن زن از اوج عظمت و استقلال وجودی است، ادامه داد: آنچه تحت عنوان آزادی زن در غرب مطرح است، در واقع آزادی او برای قرار گرفتن در معرض شهوت مردان است بنابراین بی حجابی، آزادی نیست؛ بلکه به معنای آزادی مردها در التذاذ جنسی از زن است.

امام جمعه مشهد با اشاره به حق برجسته زن به عنوان مادر و انسان ساز بودن، گفت: این حق انسان سازی که به عنوان حق مادر بیان شده است، حق برجسته‌ای است که در راس حقوق زن قرار دارد علاوه بر این حق آزادی زن در انسان بودن نیز یکی دیگر از حقوق زن به شمار می‌آید.

امام جمعه مشهد افزود: این حق زن است که مستقل و آزاد باشد و در این راستا تنها چیزی که حق آزادی زن را در انسان بودن کاملاً تضمین می‌کند، حجاب و عفت زن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بزرگترین ظلم در تاریخ به زنان در فرهنگ غرب صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در طول تاریخ چنین ظلمی به زن نشده و این اقدامات در جهت تحقیر شخصیت زن صورت می‌‎گیرد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان اینکه معنای بی‌حجابی آزادی زن نیست، ادامه داد: حجاب تنها چیزی است که حق و حریم زن را حفظ می‌کند و دنیای پست غرب در صدد نابودی این حق و ساقط کردن زن از اوج عزت و عظمت است و این بزرگترین ظلم به آنان است اما در درجه اول خود زن با بی‌حجابی به خود ظلم می‌کند.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: این موضوع که بی حجابی آزادی برای زن است تنها از غرب سرایت کرده زیرا غربی‌ها می‌خواهند اوج عزت و حیای زن را نابود کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حقوق کارگر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگران مبنی بر اینکه آنان ستون فقرات جامعه‌اند، عنوان کرد: حق کارگر از دو جهت باید تامین شود یکی تامین معیشت و دیگری تامین رفاه آنان است؛ وقتی می‌شنویم کارگران فلان کارخانه سه ماه حقوق نگرفته‌اند احساس شرمندگی می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این حق زمانی تامین می‌شود که اولا تامین معیشت وی مورد توجه قرار گیرد و در ثانی احقاق حق وی در تکریم کارگر است که باید توسط جامعه صورت بپذیرد و این یعنی اینکه مردم در مصالح زندگی آنان کالای خارجی استفاده نکنند زیرا با استفاده از کالای خارجی فعالیت و وجود کارگر نادیده گرفته می‌شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به روز کارگر، این قشر را به منزله ستون فقرات جامعه و عامل ایستایی آن دانست و افزود: توان معیشت جامعه در سایه تلاش کارگران است وحق کارگران باید از دو جهت تکریم و نیز تأمین معیشت آنان ادا شود.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ ابراز داشت: این که گاه دیده و شنیده می شود حقوق گروهی از کارگران تا سه ماه یا بیشتر پرداخت نشده، مایه شرمندگی برای هر انسان با وجدان است. تکریم کارگر نیز از سوی همه آحاد جامعه با پرهیز از مصرف کالای خارجی تأمین می شود زیرا مصرف کالای خارجی افزون بر وابسته کردن اقتصاد کشور، به معنای ارزش قائل نشدن برای هنر قشر عظیم کارگر و قدرناشناسی از نعمت فعالیت آنان است.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ گفت: حق کارگر از دو جهتباید تامین شود یکی تامین معیشت و دیگری تامین رفاه آنان است؛ وقتی می‌شنویم کارگران فلان کارخانه سه ماه حقوق نگرفته‌اند احساس شرمندگی می‌کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سه نهاد آموزشی حوزه علمیه، آموزش عالی و آموزش و پرورش، تصریح کرد: خوشبختانه در فرهنگ روحانیت و حوزه، رابطه استاد و شاگرد به قدری زیباست که عظمت استاد به طور طبیعی تأمین و احیا شده است.

 ادای حق معلم در آموزش و پرورش به یک مشکل فرهنگی تبدیل شده است

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: در آموزش عالی نیز خصوصا با تحولات اخیر، سطح پاسداشت اساتید ارتقاء یافته اما در آموزش و پرورش، اینگونه نیست و مسأله ادای حق معلم در این نهاد، به یک مشکل فرهنگی در جامعه تبدیل شده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این که جامعه و خصوصا خانواده ها تمام مسؤولیت تکریم معلم را متوجه دولت و نهادهای اجرایی می دانند درست نیست، نباید در برابر آن همه زحمتی که معلم برای فرزندشان می کشد و نقشی که در سرنوشت او دارد، همه پاسداشت معلم را به حقوق دولت منحصر دانست.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با تأکید بر این که آموزه ها و فرهنگ دینی ما غیر از این رفتار را اقتضا دارد، گفت: با این وجود هرگاه که کشور با مشکل بودجه مواجه شده، نخستین آسیب آن متوجه معلمان و تعویق پرداخت حقوق آنان بوده که با صبوری تحمل کرده اند.

 امام جمعه مشهد در بخش پایانی سخنان خود به سومین مناسبت مهم هفته یعنی روز بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: سه جریان آموزشی حوزه‌ علمیه، آموزش عالی و آموزش و پرورش در جامعه وجود دارد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: در فرهنگ روحانیت و حوزه رابطه بین استاد و شاگرد به خوبی و زیبایی برقرار است و آنچنان تکریم و تعظیم استاد در فرهنگ طلبگی سطحش بالاست که استاد حق تکریمش را در تامین معیشت نمی‌بیند ولی متاسفانه در آموزش و پرورش این طور نیست و در مقام تکریم معلم در حوزه آموزش و پرورش تمام مسئولیت‌ها به دولت داده شده است و این درست نیست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 14