آیت‌الله علم‌الهدی:امروز که دشمن شکست خورده عده‌ای شعار می‌دهند باید در سیاست خارجی تجدیدنظر کنیم/نبش قبر به عقیده تمام مذاهب اسلامی حرام است

آیت‌الله علم‌الهدی:نبش قبر به عقیده تمام مذاهب اسلامی حرام است
امروز که دشمن شکست خورده عده‌ای شعار می‌دهند باید در سیاست خارجی تجدیدنظر کنیم

خبرگزاری فارس: نبش قبر به عقیده تمام مذاهب اسلامی حرام استامام جمعه مشهد گفت: نبش قبر به عقیده همه مذاهب اسلامی چه سنی و چه شیعه حرام است.

آیت‌الله سیداحمد علم الهدی اظهار کرد: وهابی‌ها با هتک حرمت به بارگاه حضرت حجر بن عدی نشان دادند که از حیطه اسلام خارج هستند، چراکه نبش قبر در تمامی مذاهب اسلامی حرام است.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان اینکه وهابی‌ها مشرک هستند و هتک حرمت به بارگاه صحابه پیامبر کفر آنها را ثابت کرد، ادامه داد: وهابی‌ها طرفدار رژیم صهیونیستی هستند و تمام علمای اسلامی به این مسئله صحه می‌گذارند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: تمام کشورهای اسلامی باید بدانند که وهابیت یک ویروس داخلی در جامعه اسلامی است.

علم‌الهدی با بیان اینکه این ویروس داخلی را استکبار جهانی ساخته است، تأکید کرد: استکبار جهانی وهابیت را به وجود آورده تا ما را از درون منفجر کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تمام ملت‌های مسلمان باید دست به دست هم دهند و سعی کنند تا این ویروس به هدف اصلی خود نرسد.

آیت‌الله علم‌الهدی:امروز که دشمن شکست خورده عده‌ای شعار می‌دهند باید در سیاست خارجی تجدیدنظر کنیم

امام جمعه مشهد گفت: امروز که دشمن شکست خورده و ما مراحل پیروزی را طی می‌کنیم، عده‌ای شعار می‌دهند که برای رفع مشکلات اقتصادی باید در سیاست خارجی خودمان تجدیدنظر کنیم.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در همایشی که تحت عنوان «تجلیل از معلم و مجاهد فرهنگی حضرت آیت‌الله علم الهدی» که به‌مناسبت  هشتمین سالروز انتصاب آیت‌الله علم‌الهدی به امامت جمعه شهر مقدس مشهد از طرف مقام معظم رهبری، در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: گفتمان عدالت یک حقیقت و یک واقعیت است.

وی افزود: اگر گفتمان‌های سیاسی و اجتماعی ما ریشه دینی و قرآنی نداشته باشد ارزشمند نیستند.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: ارزش گفتمان‌های اجتماعی و سیاسی به داشتن ریشه اسلامی یا قرآنی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن یادآور شد: سه مولفه قرآنی در تحلیل‌ها و بینش‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در ترویج و بیان گفتمان عدالت سهیم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حشر و نشر و تنظیم زندگی با افرادی که روز و شب به دنبال خدا هستند یکی از این مولفه‌ها است.

علم‌الهدی با بیان این‌که پیغمبر اکرم(ص) همواره در کنار قشر مستضعف بودند، گفت: مولفه دوم توجه به اقشار پایین جامعه است.

امام جمعه مشهد با اشاره به سیره حضرت رسول اکرم (ص) اذعان داشت: مولفه سوم، اطاعت نکردن از افرادی است که دل آنها از یاد خداوند غافل شده است.

وی با بیان این‌که این سه مولفه گفتمان عدالت در زندگی اجتماعی است، تصریح کرد: اگر بنا باشد در راس جامعه اقشار ثروتمند قرار بگیرند، این جامعه دیگر جامعه دینی با گفتمان عدالت نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گفتمان عدالت این است که معیشت فقرا به عنوان ملاک در توسعه اقتصادی دیده شود و منابع ثروت نباید برنامه‌ریز قدرت باشند.

علم‌الهدی با بیان این‌که اگر در جامعه مولفه‌های قرآنی پیاده شود گفتمان عدالت نیز اجرا شده خاطرنشان کرد: در انتخابات شورا و ریاست جمهوری باید گفتمان عدالت را در نظر بگیریم و نخبگان باید در گفتمان عدالت شرکت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز که دشمن شکست خورده و ما مراحل پیروزی را طی می‌کنیم، عده‌ای شعار می‌دهند که برای رفع مشکلات اقتصادی باید در سیاست خارجی خودمان تجدیدنظر کنیم.

وی با تاکید بر این‌که قرار نیست در استکبارستیزی تجدیدنظر کنیم، تصریح کرد: افرادی که سود بیشتری می‌طلبند به دنبال تجدیدنظر هستند تا بتوانند سودهای کلان‌تری کسب کنند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر در خارج از گفتمان عدالت رای بدهیم این شهر دیگر شهر اسلامی نبوده و تبدیل به شهر توریستی و تجاری می‌شود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: تمام مبانی سیاسی کشور باید مستند به قرآن و حدیث باشد وگرنه به درد جامعه دینی ما نمی‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: افرادی که به دنبال منابع ثروت و قدرت هستند نمی‌توانند در این نظام کار کنند.

وی تصریح کرد: تکریم گفتمان عدالت یعنی سیره زندگی نخبگان همانند طبقه متوسط رو به پایین جامعه باشد.

علم الهدی عنوان کرد: در انتخاب مدیر اجرایی و هر عنصری در عرصه سیاست چشمتان به سابقه‌اش باشد که آیا از طبقه متوسط رو به پایین است یا نه.

وی افزود: افرادی که با چهره‌های قدرتمندانه وارد می‌شوند و سابقه زندگی آنها متوسط به بالای جامعه است، فقر و محرومیت را لمس نکرده‌اند؛ درنتیجه نمی‌توانند در گفتمان عدالت، جامعه را مدیریت کنند.

در پایان این مراسم با حضور آیت‌الله غلامرضا معصومی نماینده ولی‌فقیه در منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی، فرزندان شهدای والامقام بابانظر، شوشتری و علیمردانی از مقام امام جمعه مشهد طی آیینی قدردانی شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 6 =