گردهمایی کانون‌های مساجد مشهد

واعظ موسویحجت الاسلام واعظ موسوی ،عضو اتاق فکر تبلیغ  با بیان این که تعامل افراد مسن با جوانان در مساجد زمینه ساز حضور گروه های متفاوت در مسجد می شود، اظهار داشت: برای موفقیت در جذب جوانان به مساجد باید با علم روان شناسی جوانان آشنایی داشت چرا که بهترین فعالیت فرهنگی فعالیتی است که بتواند همه افراد را جذب کند.

حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در گردهمایی مدیران کانون های مساجد با بیان ویژگی های جوانان مساجد گفت: علما در توضیح حدیث «الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه» با توجه به این که این دو امام بزرگوار در زمان شهادت افرادی مسن به شمار می آمدند منظور از شباب را داشتن ویژگی های جوانی دانستند که در امام حسن(ع) و امام حسین(ع) وجود دارد.

عضو اتاق فکر تبلیغ  در ادامه با بیان این که تعامل افراد مسن با جوانان در مساجد زمینه ساز حضور گروه های متفاوت در مسجد می شود، افزود: برای موفقیت در جذب جوانان به مساجد باید با علم روان شناسی جوانان آشنایی داشت چرا که بهترین فعالیت فرهنگی فعالیتی است که بتواند همه افراد را جذب کند.

کارشناس مذهبی با بیان این که بعد از  پیروزی انقلاب اسلامی برخی از والدین که ایمان عمیقی به دین نداشته و ایمان آن ها به دین، ایمانی ظاهری بود به گونه ای با فرزندان خود برخورد می کردند که آن ها را منافق به دین بارآوردند، تصریح کرد: احساسات جوانان رقیق است و برای متقاعد کردن جوان نمی توان تنها از راه استدلال وارد شد.

وی  در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به این که دوران جوانی دوران تعارض است و جوان نمی تواند با تعارضاتش زندگی کند، خاطرنشان ساخت: آزادگی و حریت، چابکی و سرعت، احساسات رقیق و غیره از ویژگی های جوانان است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 13