حوزه به پرورش نخبگان اهتمام بیشتری داشته باشد

ne_l_140090  قائم مقام مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه گفت: نخبه پروری به معنای شناسایی استعدادها و پرورش او برای نخبه شدن باید با جدیت بیشتری در حوزه های علمیه انجام شود،اگر سرمایه های حوزه های علمیه را شناسایی کنیم نتیجه بهتری می گیریم. حجت‌الاسلام مجتبی زارعی در هم اندیشی مدیران و معاونان استانی حوزه های علمیه با مرکز امور نخبگان حوزه که در سالن کتابخانه مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به این که برنامه شکل گیری امور نخبگان از سال ۸۶ شروع شد، تصریح کرد: پس از برگزاری اولین دوره جشنواره پژوهشی علامه حلی زمنیه ای برای شناسایی بخشی از استعدادهای پژوهشی طلاب به وجود آمد که باید برای استفاده از این استعدادها برنامه ریزی می شد.

وی افزود: در شورای عالی حوزه های علمیه مصوب شد که  مرکز امور نخبگان حوزه زیر نظر هیات امنایی  متشکل از برخی از اعضای شورای عالی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، حوزه علمیه خواهران، برخی از مدیران حوزه های علمیه کشور و برخی نخبگان اداره شود.

قائم مقام مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه تاکید کرد: زمینه کامل اجرایی مرکز امور نخبگان تاکنون به طور کلی ایجاد نشده است، شناسایی و تربیت نخبگان و استعدادهای برتر امر خطیری است.

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه استعداد برتر، نخبه نیست، خاطرنشان کرد: چه در حوزه های علمیه و چه در خارج از حوزه و یا  در رسانه ها از استعدادهای برتر به اشتباه به عنوان نخبگان یاد می شود.

وی ادامه داد: نخبه پروری به معنای شناسایی استعدادها و پرورش او برای نخبه شدن است که باید با جدیت بیشتری در حوزه های علمیه انجام شود.

قائم مقام مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه افزود: اگر سرمایه های حوزه های علمیه را شناسایی کنیم نتیجه بهتری می گیریم، هر فردی در رابطه با تربیت طلاب در حوزه نقشی را ایفا می کند باید به فکر تربیت نخبه نیز باشد.

حجت الاسلام زارعی تاکید کرد: این کار باید از تشتت حفظ شود و با استاندارد کامل و مدیریت خوبی انجام پذیرد






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 15