جامعه نیازمند گسترش حوزه‌های علمیه است

ne_l_140090  علیرضا افشار با انتقاد از ناهماهنگی دستگاه های فرهنگی، گفت: حوزه های علمیه باید بیشتر گسترش یابند، چرا که جامعه نیاز جدی به امر تبلیغ آموزه های دینی دارد. معاون فرهنگی – اجتماعی وزیر کشور در همایش گروه های تبلیغی که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به این که فرهنگ، محور قدرت ایران اسلامی محسوب می شود، تصریح کرد: بیداری اسلامی الهام گرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که موفقیت های کشور الهام بخش حرکت امت های اسلامی بوده است، افزود: فرهنگ اسلامی اثرگذار است و چه بسا ریشه اقتدار ما را در سایر بخش ها تأمین می کند؛ بنابراین اگر می خواهیم در اقتصاد و سیاست به موفقیت برسیم، ابتدا باید به فرهنگ توجه ویژه شود.

افشار به برخی ناهماهنگی های فرهنگی اشاره کرد و ابراز داشت: دستگاه های فرهنگی کشور باید هماهنگ باشند که متاسفانه این مساله وجود ندارد؛ مقام معظم رهبری نیز مهندسی فرهنگی را به همین سبب مطرح کردند.

معاون فرهنگی – اجتماعی وزیر کشور با اشاره به این که تلاش در حوزه فرهنگ دیربازده است، تصریح کرد: باید یک تا دو نسل کار بشود تا آثار فعالیت های فرهنگی در جامعه دیده شود و چون حوصله و صبر در مستمر بودن کار فرهنگی در کشور وجود ندارد نتیجه ای در عرصه فرهنگی نمی گیریم.

وی بر ضرورت اهمیت کار تبلیغ در کشور تاکید و عنوان کرد: حوزه های علمیه باید بیشتر گسترش پیدا کنند، چرا که جامعه نیاز جدی به امر تبلیغ آموزه های دینی دارد.

افشار با مهم ارزیابی کردن نگاه تخصصی به اعزام مبلغ، بیان داشت: این نگاه بسیار ارزشمند است و توان و تاثیرگذاری تبلیغ را چند برابر می کند.

معاون فرهنگی – اجتماعی وزیر کشور ادامه داد: این که گروه های خودجوش و به صورت برنامه ریزی شده کار کنند، کاری ارزشمند است، اما استمرار فعالیت های گروه های تبلیغی بسیار مهم است.

وی با اشاره به لزوم انسجام  گروه های تبلیغی در حوزه های مختلف، یادآور شد: گروه های تبلیغی حوزه های دانشجویی، دانش آموزی، مناطق روستایی و … باید با هم مجمعی را تشکیل دهند تا تجربیات خود را به یکدیگر منتقل نمایند.

افشار همچنین با تقدیر از فعالیت گروه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر، گفت: تعداد ۷۰۰ سکونت گاه غیررسمی در کشور داریم که ۵ میلیون نفر در این امکان سکونت دارند و گروه های تبلیغی  باید در این مکان ها حضور یابند و آموزه های دینی را ترویج دهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 8