جای نخبگان حوزه در جامعه علمی کشور خالی است

ne_l_140090حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد گفت: جای نخبگان حوزه های علمیه در بین نخبگان کشور خالی است، امسال باید نخبگان حوزوی را به جامعه علمی کشور معرفی کنیم.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه سراسر کشور امروز پنجشنبه (۲۶اردیبهشت) در هم اندیشی مدیران و معاونان استانی حوزه های علمیه با مرکز امور نخبگان حوزه که در سالن کتابخانه مدرسه فیضیه برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تولید علم در حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزویان در بیش از ۳۰۰ شاخص ارزیابی علم، فعالیت می‌کنند که مسئولیت این امور به دست مدیران حوزوی است.

وی افزود: پژوهش های حوزه های علمیه با هزینه های اندکی انجام می شود که اتفاق بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد تاکیدکرد: سامانه ملی اطلاعات علمی در کشور راه اندازی شده که بخش حوزه علمیه در این سامانه خالی است.

وی با بیان این که  ۷۰ علم در حوزه علمیه تولید می شود که بیشتر به انگیزه وشور طلاب مبتنی است تا ساماندهی حوزه های علمیه اظهار داشت: فرآورده های پژوهشی و علمی حوزه های علمیه چندین برابر برخی دانشگاه هاست، در حالی که بودجه این پژوهشگر دانشگاهی با مجموع بودجه های پژوهش های حوزوی برابری می کند.

حجت الاسلام والمسلیمن عماد تاکید کرد: جای نخبگان حوزه های علمیه در بین نخبگان کشور خالی است، امسال باید نخبگان حوزوی را به جامعه علمی کشور معرفی کنیم






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 9