آیت‌الله العظمی زنجانی شخصیتی اندیشمند در عرصه فکر و فرهنگ اسلامی بود

IMAGE634924909364843750 امام جمعه مشهد درباره شخصیت آیت‌الله العظمی حسینی‌زنجانی اظهار کرد: ایشان از مفاخر شیعه و شخصیت‌های اندیشمند نوآور در عرصه فرهنگ و فکر اسلامی و فقاهت بود که امیدواریم خداوند این رخنه اسلامی را در عرصه زندگی ما با ظهور علما و مجتهدان بزرگ جبران بفرماید.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ۲۷ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی درباره شخصیت حضرت آیت‌الله‌العظمی حسینی‌زنجانی اظهار کرد: ایشان از مفاخر شیعه و شخصیت‌های اندیشمند نوآور در عرصه فرهنگ و فکر اسلامی و فقاهت بود که امیدواریم خداوند این رخنه اسلامی را در عرصه زندگی ما با ظهور علما و مجتهدان بزرگ جبران بفرماید.

وی در ادامه با بیان اینکه فصل پرشور و با هیجان انتخابات در حال فزونی است، اظهار کرد: انتخابات دارای چهار مرحله، ثبت‌نام، بررسی صلاحیت، اجرای انتخابات و اعلام نتایج نهایی است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به گذشت مرحله اول انتخابات، تصریح کرد: حضور جریان‌های گوناگون فکری در عرصه انتخابات، بر شور و نشاط جامعه خواهد افزود و انشالله منویات مقام معظم رهبری در تولید حماسه سیاسی به این وسیله شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حق انتخاب شدن برای همه مردم وجود دارد اما این حق مانند انتخاب یک شغل عادی نیست، ابراز کرد: بلکه انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور به معنای قبول مسئولیت ۷۵ میلیون انسان است و در همه جای جهان سازوکاری برای تشخیص توانایی افراد برای قبول این مسئولیت وجود دارد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در نظام ما دو جریان صلاحیت افراد را بررسی می‌کنند، مسئولیت هیأت‌های اجرایی که مدیریت انتخابات را انجام می‌دهند، بر عهده وزارت کشور و بر انتخابات نیز شورای نگهبان نظارت دارد.

وی با اشاره به وظایف شورای نگهبان، عنوان کرد: شورای نگهبان نه کسی را تایید صلاحیت می‌کند و نه کسی را رد صلاحیت، بلکه شورای نگهبان صلاحیت افراد را برای پذیرش این مسئولیت احراز می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه کار شورای نگهبان رد یا تأیید افراد نیست، افزود: اگر شورای نگهبان صلاحیت کسی را احراز نکرد به معنای این نیست که آن فرد صلاحیت کاری را ندارد بلکه به معنای آن است که توان اداره کل کشور را ندارد.

وی با بیان اینکه در هیچ‌کجای دنیا ساز و کار بررسی صلاحیت افراد به مانند ایران نیست، خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که منظور از احراز، احراز خوبی و بدی نیست بلکه احراز توان مدیریتی، عدم وابستگی به اجنبی و توان مدیریت کشور در عرصه‌های سیاسی و جهانی است.

امام جمعه مشهد با اشاره به مرحله تأیید صلاحیت‌‎های نامزدهای انتخاباتی، گفت: مدیریت کشور مانند یک کار اداری نیست، آقایان شورای نگهبان باید توانایی جسمی افراد را در تایید صلاحیت‌ها مدنظر قرار دهند و یا اینکه سن این افراد اقتضای مدیریت کشور را می‌کند؟

وی با انتقاد از برخی برخورد شانتاژگونه در عرصه انتخابات، گفت: اینگه برخوردها با شورای نگهبان با ادبیات اسلامی ما نمی‌خواند و بر اساس فرمایش رهبری اگر کسی بخواهد با گردن‌‌کلفتی با قانون برخورد کند، باید طبق قانون با آن برخورد شود.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: تمکین در برابر شورای نگهبان تمکین قانون است و طغیان در برابر شورای نگهبان طغیان در برابر قانون است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 2