نشست مطبوعاتی علمای الازهر با هدف تبیین سیاست‌‌های رویارویی با نشر تشیع

download (1)علمای مرکز اسلامی الازهر از برگزاری نشستی مطبوعاتی با هدف تعیین ابزارهای رویارویی با خطرات نشر اندیشه شیعی و رویارویی با شبکه‌های ماهواره‌ای شیعیان خبر دادند.

 علمای مرکز اسلامی الازهر با اتخاذ موضعی مخل وحدت و یکپارچگی مسلمانان از برگزاری نشستی مطبوعاتی با هدف تعیین ابزارهای رویارویی با خطرات نشر اندیشه شیعی و رویارویی با شبکه‌های ماهواره‌ای شیعیان خبر دادند.

هیاتی از الازهر قرار است در این نشست ابزارهای رویارویی با نشر اندیشه شیعی، دستورالعمل‌های آموزشی در این زمینه برای همه مقاطع تحصیلی، راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای برای مبارزه با تفکر شیعی و ایراد خطبه‌های هشداردهنده نشر اندیشه شیعی در مساجد را بررسی کند.

اسامه سلیمان از علمای الازهر اظهار کرد: الازهر با تمامی رهبرانش برای تشدید فعالیت‌هایش علیه اندیشه شیعی آماده شده است و هیئتی از این مرکز با ارسال فراخوان برای علمای کشورهای عربی و اسلامی برای تعیین ابزارهایی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

وی در ادامه مدعی شد: الازهر برای رویارویی با اندیشه شیعی که با سوء استفاده از توافقنامه ایران و مصر برای گشایش گردشگری برای تحقق اهدافش بهره می‌برد، تلاش خواهد کرد.

محمود حموده، عضو کمیته فقه الازهر نیز تأکید کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای تخصصی الازهر با نظارت این مرکز و با هدف تبیین خطرات نشر اندیشه شیعی در مصر راه‌اندازی خواهد شد.

الازهر در حالی جبهه‌گیری افراط‌گرایانه خود علیه شیعیان را علنی و تکرار کرده است که انتظار می‌رود این مرکز به جای هرگونه شبهه‌افکنی و اتهام علیه پیروان مکتب اهل بیت(ع)، با تقویت وحدت صف مسلمانان آنان را به یکدیگر پیوند داده و برنامه‌هایش را به سمت آگاهی‌بخشی نسبت به خطر توطئه‌های استکبار علیه امت اسلام متمرکز کرده و با اقدامات مخل وحدت، فضا را برای فتنه‌افکنی بیشتر دشمنان آماده نکند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 15