با طلابی که خارج از مقررات حوزه معمم شوند برخورد می‌‌شود

ne_l_140090
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی گفت: با طلابی که خارج از مقررات آیین نامه تلبس، ملبس به کسوت روحانیت شوند، از سوی معاونت آمار و بررسی حوزه و دادگاه ویژه روحانیت با آنان برخورد خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به ضابطه‌ مند شدن تلبس طلاب،  اظهار داشت: براساس آیین نامه ابلاغی از سوی شورای عالی حوزه، مدیریت های استانی فعالیت جدیدی را جهت ساماندهی تلبس طلاب آغاز کردند و هم اکنون در سراسر کشور نظارت جدی‌تری بر اجرای آیین‌نامه ابلاغی صورت می گیرد .

 وی یادآور شد: طرح اعطای مجوز تلبس توسط مدیریت های استانی از جمله برنامه هایی است که آماده شده و امیدواریم  به زودی بتوانیم این طرح را نهایی کنیم و استان‌ها بتوانند در این زمینه به طور مستقل ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی خاطرنشان کرد: در راستای آگاهی از چگونگی تلبس به لباس مقدس روحانیت و رعایت شئونات طلبگی،  برگزاری دوره های پیش از تلبس در دستور کار قرار گرفت که در برخی استان ها اجرا و با استقبال روبرو شد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه تاکید کرد: باکسانی که خارج از این سیستم ملبس شوند، برخورد خواهد شد و معاونت آمار و بررسی و دادگاه ویژه روحانیت به عنوان مقامات مسئول، به تخلف آنان رسیدگی خواهند کرد.

 وی، گسترش و نشر فرهنگ قرآن و عترت در حوزه ‌های علمیه، ارتقاء سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی طلاب و ارائه خدمات مشاوره‌ای به طلاب و خانواده آنها در جهت رشد تربیتی و فرهنگی را از وظایف معاونت تهذیب حوزه  عنوان کرد و گفت: اصلی‌ترین وظیفه این معاونت، تلاش در جهت تربیت اخلاقی طلاب است که برنامه‌های متعدد و متنوعی نیز در این خصوص به اجرا  در آمده است.

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

معاون تهذیب حوزه همچنین درباره برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، خاطرنشان کرد: تاکنون سه دوره از این کرسی‌ها با  موضوعات «نقش حوزه‌های علمیه در سیاست» با هدف بررسی میزان و نحوه فعالیت سیاسی طلاب و حوزه های  علمیه، «حوزه حکومتی و حکومت حوزوی» با تاکید بر استقلال حوزه که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز آمده است و «وحدت شیعه و سنی؛ استراتژی یا تاکتیک» برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی در پایان در خصوص نقش و جایگاه معاونان تهذیب مدارس علمیه، گفت:  معاون تهذیب باید خود مهذب باشد تا رفتار و کردارش برای طلاب الگو باشد، علاوه بر آن، با بسیج امکانات مدرسه تلاش کند زمینه گسترش اخلاق و معنویت طلاب فراهم شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 18