کسی که خدا را نشناسد عزت خود را از دست می دهد

 

مقری حجت الاسلام مقری عضو اتاق فکر تبلیغ گفت: ما به تقوای فکر، کمتر توجه داریم در حالی که مردان بزرگ پیش از تقوای عمل به تقوای باور و اندیشه می رسند

مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله سید محمدعزالدین زنجانی(ره) شب گذشته از سوی آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در محل مهدیه مشهد برگزار شد حجت الاسلام اسماعیل مقری عضو اتاق فکر تبلیغ  امام جمعه نیشابور در این مراسم اظهار داشت: قرآن انسان را نسبت به امری امانت دار معرفی کرده که حتی آسمان و کوه ها نیز نتوانستند مسؤولیت آن را بپذیرند؛ حاصل این امانت، علم و عمل است و هر که این دو را داشته باشد، امانت را سالم بازگردانده است.

عضو اتاق فکر تبلیغ  با اشاره به آیه شریفه «کل نفس بما کسبت رهینه»، تصریح کرد: هر انسانی (به جز اصحاب یمین) که به دنیا پا می گذارد دِینی نسبت به خداوند دارد و در گرو خداست که با داشتن ایمان و عمل صالح می تواند خود را از گرو در آورد.

امام جمعه نیشابور با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان علی(ع) که قیمت انسان را به مقدار معرفت و عمل صالحش می دانند، افزود: هر چیز هر چه به اصلش نزدیک تر باشد قیمتی تر خواهد بود، انسان نیز هر چه به اصل خود که خداوند متعال و عبودیت اوست، نزدیک تر شود قیمتش بیشتر است.

عضو اتاق فکر تبلیغ  با بیان این که هدایت، چیزی جز پذیرش صراط مستقیم و صراط مستقیم چیزی جز ندای عقل و فطرت ما نیست، ابراز داشت: ما به تقوای فکر، کمتر توجه داریم در حالی که مردان بزرگ پیش از تقوای عمل به تقوای باور و اندیشه می رسند.

حجت الاسلام مقری عضو اتاق فکر تبلیغ بی علمی را به معنای دور بودن از معرفت خدا دانست و اضافه کرد: علم آن است که ما را به سوی خدا هدایت کند و حاصل آن، خودشناسی، خداشناسی و هویت جویی در پرتو بندگی خدا باشد.

عضو اتاق فکر تبلیغ  ادامه داد: کسی که خدا را نمی شناسد، عزت، یعنی حاکمیت خود بر نفسش را از دست داده و تحت فرمان نفسش درمی آید زیرا انسان خداشناس بر فکر، ذهن، چشم، گوش، زبان، مال خود کنترل دارد و از همین رو سالم می ماند.

امام جمعه نیشابور، از شناخت خدا به عنوان تنها راه تسلط بر خود یاد کرد، گفت: وقتی خدا را خوب شناخته و بندگی کنیم، لایق ولایت و قرب او می شویم.

حجت الاسلام مقری عضو اتاق فکر تبلیغ  در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ احترام و ارتباط با خادمان دین و شهدا به عنوان افتخارات جامعه دینی، افزود: همه هنر شهید این است که فضای جامعه را می سازد ولی آن که از این فضا برای انسان پروری بهره می گیرد، علما هستند.

سخنران حرم مطهر رضوی، با اشاره به برتری مداد علما بر خون شهدا خاطرنشان کرد: این مسأله باید ما را متوجه مسؤولیت خود در قبال جایگاه رفیع بزرگان دین کند. عالم دین، حیات طیبه می بخشد و حضرت آیت الله زنجانی(ره) به عنوان فقیهی شاخص و عالمی جامع در زمینه های فقه، اصول، فلسفه، رجال و ادبیات از مردان این عرصه بودند.

حجت الاسلام مقری در ادامه با اشاره به اهمیت مراقبه و یاد مرگ در زندگی، اظهار داشت: جهنم، اوج عذاب روحی(همنشینی با شیطان) و عذ اب جسمی(آتش) است. امیرمؤمنان علی(ع) می فرمایند «برای نجات خود از آتش تلاش کنید، چشم هایتان را بیداری دهید، اموالتان را انفاق کنید، از بدنتان به نفع خود بهره ببرید..».

عضو اتاق فکر تبلیغ ی با اشاره به آیات پایانی سوره فجر و حسرت انسان نسبت به زندگی پس از برانگیخته شدن در قیامت، یادآور شد: زندگی یکی بییشتر نیست و آن زندگی اخروی است.

لازم به ذکر است مجلس بزرگداشتی نیز از سوی جامعه دانشگاهیان خراسان فردا ساعت ۱۲ در محل مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی برگزار می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 11