امام جمعه چناران و عضو اتاق فکر تبلیغ : آیت الله زنجانی از یاران صدیق نظام بود

امام جمعه چناران با ابراز تأسف از رحلت عالم ربانی آیت الله حسینی زنجانی، فقدان وی را برای حوزه علمیه دردناک وجبران ناپذیر توصیف کرد.

حجت الاسلام تاجی، امام جمعه چناران و عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد پیرامون شخصیت حضرت آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی گفت: با عرض تسلیت ارتحال مرجع تقلید و عالم بزرگ و وارسته  که استوانه ای برای حوزه علمیه به خصوص مشهد بود، فقدان وی ضایعه ای اسفناک و جبران ناپذیر بود.

امام جمعه چناران ابراز داشت: آیت الله زنجانی نزدیک به یک قرن عمر با برکت خود را در راه قرآن و اهل بیت صرف کرد و پرونده درخشانی در طول حیات خود بجا گذاشت.

وی افزود: همان تعبیر مقام منیع ولایت رهبر فرزانه انقلاب که در پیامی فرمودند ایشان شخصیت ذی فنون بودند بجا و شایسته بود زیرا حضرت آیت الله زنجانی درعلوم مختلف حوزه و دانشگاه و نیز تفسیر، کلام، عرفان و فلسفه مسلط بود.

حجت الاسلام تاجی بیان داشت: دانشگاهیان و دانشجوها رغبت زیادی به جلسلات ایشان داشتند و این نکته ای مثبت برای این شخصیت بزرگ بود. دانشجوها شبهات را به ایشان ارجاع می دادند و حضرت آیت الله زنجانی با سعه صدر و به خوبی پاسخگو بود.

وی افزود: مرحوم حضرت آیت الله زنجانی مرجع تقلید برجسته حوزه علمیه مشهد بودند در زمینه های مختلف اصول و فقه تبحر و تالیفات داشتند؛ ارادت خاص ایشان به اهل بیت وی را ممتاز کرده بود،  در راه انبیا قدم برداشت و در زمان شاه همراه با امام و از علمای مبارز و انقلابی بودند که بعد از انقلاب نیز همراه رهبری بودند.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان در پایان بیان داشت: روحش شاد باد این عالم از یاران صدیق نظام بود که به همه مسائل داخلی و خارجی و بین الملل اشراف داشت. افتخاری که نصیب ایشان شد قابل توجه است که در ماه رجب و روز شهادت امام هادی(ع) به رحمت خدا رفت و نیز شب اول قبر ایشان که با لیله الرغائب هم زمان بود. ،لحق که عاش سعیدا و مات سعیدا






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 11