آیت‌الله واعظ طبسی :آمریکا و رژیم صهیونیستی محرک ترورها در عراق هستند

تولیت آستان‌قدس رضوی: آمریکا و رژیم صهیونیستی محرک ترورها در عراق هستند و دیدن وضعیت کشورهای منطقه به ما کمک می‌کند تا بیش از گذشته قدردان نظام اسلامی باشیم.

خبرگزاری فارس: آمریکا و رژیم صهیونیستی محرک ترورها در عراق هستند

آیت‌الله عباس واعظ طبسی در بازگشت از زیارت عتبات عالیات در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: این سفر بنا به دعوت آقای حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، دعوت استاندار نجف و تولیت کربلای معلی انجام گرفت که از محبت و لطف آقایان برخوردار بودیم.

تولیت آستان‌قدس رضوی در تشریح دستاوردهای سفر خود به عراق اظهار کرد: آنچه که برای من در این سفر صرف نظر از توفیق زیارت مهم بود و انشاءالله که سرمایه‌های معنوی هم حاصل شده باشد، ملاقات‌هایی بود که با آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله فیاض و استانداران نجف و کربلا و همچنین متولیان حرم حضرت امیرالمؤمنین و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشتم.

وی افزود:‌ مجموع صحبت‌هایی که داشتیم، با نگاهی جامع به مسائل و رویدادهای عراق بود؛ از جمله توجه بیشتر دولت و دستگاه اجرایی و حاکمیت عراق نسبت به مراجع تأکید کردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تأکید شد ارتباط بیشتری با علمای اعلام برقرار شود تا آقایان احساس کنند که روحانیت و مرجعیت محور اصلی در این حرکت‌ها و انقلاب‌های اسلامی هستند و دیگر اینکه نظر و مشورت بخواهند و مشکلات را مطرح کنند و براساس نظرات آنها هم عمل بشود.

وی ادامه داد: به آقای سیستانی و آقایان عرض کردم این دولت و این حاکمیت، حاکمیت شیعه است و بیگانگان به ویژه آمریکا و دولت‌های منطقه نظیر عربستان و قطر و دیگران تلاش می‌کنند برای اینکه دولت شیعی را تضیعف کرده و از بین ببرند.

وی یادآور شد: بنابراین روحانیت با همه اشکالات احتمالی هم که دولت دارد، که از این اشکالات در کشور ما هم هست، باید حاکمیت را مورد حمایت و تأیید قرار دهد تا پایه‌های این حکومت استحکام بیشتری بگیرد و بتواند در برابر حرکت‌های تهاجمی داخل و خارج بایستد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: یک بحث هم در مورد اماکن متبرکه بود، البته کارهای خوبی صورت گرفته است؛ هم در توسعه فضاهای زیارتی و هم مسائل فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجتماعی به ویژه در استان کربلا، آقای شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت کربلای معلی کارهای خوبی کرده است.

وی یادآور شد: البته اماکن مذهبی عراق، از بودجه دولتی برخوردار هستند؛ بر خلاف آستان قدس رضوی که باید خودش تلاش کند و زحمت بکشد و کار کند و در توسعه موقوفات و از محل درآمد موقوفات خرج کند.

وی افزود: دستگاه حاکمیت عراق هم نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی و هم مسائلی نظم، امنیت و نظافت و فضای آرام برای زیارت که مورد نیاز و احتیاج مردم است باید اهتمام بیشتری داشته باشد که این را با مراجع مطرح کردم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بحث دیگری که مطرح شد این بود که محرک اصلی این ترورها که نوعا به دست سلفی‌ها و القاعده انجام می‌شود، آمریکا و رژیم صهیونیستی است و هدف این است که عراق را ناآرام جلوه دهند و این پیام را القا کنند که دولت مرکزی قدرت ایجاد امنیت ندارد؛ بنابراین حضور خارجی‌ها مثل آمریکا در عراق یک ضرورت است.

وی افزود: آنها می‌خواهند از این طریق تصادم‌، تضاد و جنگ بین سنی و شیعه را دامن بزنند و اینجا نیاز به تدبیر و دقت دارد و آقایان باید با دقت و تحمل خاصی این مسئله را حل کنند و نشان دهند که دشمن اصلی آمریکاست و هیچ جنگی بین شیعه و سنی نیست و این جنگ عوامل آمریکایی و دشمن اسلام و شیعه است.

وی افزود: مطلب دیگر هم تذکر به همین وحدت و همدلی بود که به نظرم همه بحث‌ها با استقبال روبه‌رو شد، اما اینکه در عمل چه مقدار دنبال بشود یا آن مقداری که هست چقدر تقویت بشود، بحث دیگری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: واقعا تا وقتی انسان به خارج از کشور نرود و با شخصیت‌های خارجی صحبت نکند و با مردم تماسی برقرار نکند، نمی‌داند که در ایران چه اتفاقی افتاده است و نگاه جامعه اسلامی و شیعی به نظام اسلامی چه نگاهی است.

وی ادامه داد: آنجا بهتر متوجه می شویم که توجه مردم و ارتباط عاطفی آنها با رهبری انقلاب و امام جامعه اسلامی چقدر قوی و استوار است.

وی یادآور شد: در همین عراق که تقریبا مرکز مرجعیت شیعه است، اما رهبر معظم انقلاب کم مقلد و مرید ندارد و همه وقتی ما را به عنوان نماینده این نظام و مردم جمهوری اسلامی می‌بینند، آدم احساس می‌کند چقدر حالت شعف و مسرت و بهجت به آنها دست می‌دهد.

آیت‌الله واعظ طبسی خاطرنشان کرد: باید خدا را شکر و تلاش کنیم همین توصیه‌هایی که به دیگران داریم، خودمان بهتر از هر کسی اجرا کنیم به ویژه الان که در شرایط انتخابات هم هستیم.

تولیت آستان‌قدس رضوی در ارتباط با مسائل مطروحه در دیدار با تولیت حرمین شریفین نجف و کربلا اظهار داشت: بنده در عراق اعلام کردم که ما برای هرگونه همکاری که بتوانیم و از ما خواسته بشود، آماده‌ایم.

آیت‌الله واعظ طبسی تصریح کرد: برای همکاری در زمینه مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره از هر جهت آمادگی داریم که آقایان هم استقبال کردند شاید چند نفر از عراق تا ماه آینده به مشهد بیایند و آنجا هم مسائل دنبال و انشاءالله به نتیجه منجر بشود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 12