c حجت الاسلام‌والمسلمین قرائتی از نامزدهای انتخاباتی

IMAGE633811162342183506  حجت الاسلام‌والمسلمین قرائتی با انتقاد از این‌که نامزدهای انتخاباتی به مشکلات اقتصادی اشاره می کنند اما نمی‌گویند از نظر قرآن ریشه مشکلات کجاست گفت: برخی قرآن را در محور کار خود قرار نمی‌دهند و باید دقت کنیم که کسی که از قرآن اعراض کند، چه با نفت ۱۰دلار و چه با نفت ۱۰۰ دلار، دچار زندگی نکبت‌بار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن و رییس ستاد اقامه نماز در چهارمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی طی سخنانی با اشاره به نامه ای که اخیرا نسبت به مهجوریت قرآن نگاشته است، پس از اشاره به شکایت پیامبر اسلام در خصوص مهجوریت قرآن اظهار داشت: مهجوریت قرآن بالاتر از مظلومیت اهل بیت(ع) است زیرا در همه مساجد دعای جوشن کبیر در شب قدر و ماه رمضان خوانده می شود اما چرا در شب قدر که شب نزول قرآن هست قرآن را کنار می گذاریم.
رییس ستاد اقامه نماز قرآن را مانند دریایی دانست که هر کس بر اساس توانمندی خود می تواند از بطون متعدد آن بهره مند شود، و در هشدار نسبت به مهجوریت، با بیان این‌که پیامبر در روز قیامت از امتش به دلیل مهجوریت قرآن شکایت می کند، اظهار داشت: برخی قرآن را محور کار خود نمی دانند و در درس ها و برنامه‌ها و فعالیتشان قرآن اولویت نیست در حالی‌که قرآن ذکر است و کسی که از قرآن روی بگرداند زندگی اش نکبت بار می شود.
حجت الاسلام‌والمسلمین قرائتی خطاب به نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که قرآن در ۴ مورد اقامه نماز، اقامه دین، اقامه عدالت و اقامه قرآن مسلمانان را به اقامه دعوت کرده است، اظهار داشت: اگر قرآن را به پا داریم همان طور که خداوند وعده داده است، وضع اقتصادی نیز درست می شود.
وی با انتقاد از این‌که نامزدهای انتخاباتی به مشکلات اقتصادی اشاره می کنند اما نمی‌گویند از نظر قرآن ریشه مشکلات کجاست، افزود: برخی قرآن را در محور کار خود قرار نمی‌دهند و باید دقت کنیم که کسی که از قرآن اعراض کند، چه با نفت ۱۰دلار و چه با نفت ۱۰۰ دلار، دچار زندگی نکبت‌بار می‌شود.
این مفسر قرآن با تاکید بر اقتباس سبک زندگی اسلامی از آیات قرآن کریم ابراز کرد: بیان مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی همان زندگی قرآنی است که تمام قرآن و روایات اهل بیت(ع) و نهج البلاغه سبک زندگی ما را روشن می کند و همه صحبت‌هایی که در مواردی از قبیل سازندگی، گفت‌وگوی تمدن‌ها، عدالت اجتماعی و سبک زندگی گفته می شود، حرف تازه ای نیست چرا که همه این‌ها در قرآن و روایات و نهج البلاغه آمده است.
وی افزود: برخی قرآن را برای مهریه و کیف عروس و داماد در نظر می‌گیرند در صورتی که زندگی باید قرآنی باشد.
این استاد قرآن و اخلاق با تأکید بر این‌که ما باید به قرآن بازگردیم و بازگشت به قرآن نهضت می خواهد اظهار داشت: باید از درون بسوزیم تا قرآن جایگاه اصلی خود را در زندگی ما پیدا کند، برخی به جای تدبر و عمل به قرآن بیشتر عمر خود را صرف حواشی و برخی از علوم قرآنی مانند نگارش قرآن ۴۰ تنی یا کتابت قرآن بر روی دانه برنج می کنند که هیچ سودی برای ما ندارد.
رییس ستاد اقامه نماز از بایگانی صدها پایان نامه علوم قرآنی و از بی توجهی به مضامین قرآنی در سیستم آموزشی کشور انتقاد کرد و گفت: در آموزش و پرورش درس عربی که آموزش داده می شود کارساز نیست و ما را به قرآن نزدیک نمی‌کند و باعث تأسف است که بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی ما مهارت قرائت صحیح قرآن را هم ندارند و در برخی از حوزه ها و در نزد برخی مدرسان حوزه، تدبر در قرآن درس جانبی است و نه اصلی.

حجت الاسلام‌والمسلمین قرائتی در پایان با انتقاد از بی توجهی به محتوای قرآن در کنار پرداختن به روخوانی و قرائت قرآن خواستار توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی و اختصاص نذورات به وقف در زمینه ترویج قرآن شد و اظهار داشت: نذر قرآن کم است و باید برای ترویج فرهنگ قرآنی فیلم و داستان های کوتاه قرآنی درست کنیم و فرهنگ موقوفات قرآنی ترویج داده شود






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 9 =