من سنی‎ام ولی بدون برادر شیعه خود بی‎ارزش هستم

سنیرییس مجمع علمای اهل تسنن عراق با تاکید بر لزوم تقویت وحدت شیعیان و سنی‎های این کشور گفت: من از اهل سنت هستم ولی بدون برادر شیعه خود هیچ ارزش و قیمتی ندارم.

 شیخ خالد الملا رییس مجمع علمای اهل سنت عراق در نماز جمعه مشترکی که دیروز با حضور علما، شخصیتهای مختلف و شهروندان سنی و شیعه در بغداد برگزار شد با اشاره به حمایت از اقدامات وحدت طلبانه برخی مسؤولان و شخصیت‌های عراقی، بر لزوم دوری از ادبیات تحریک آمیز و طایفه‌ای تاکید کرد.

وی خاطر نشان ساخت: هر اقدامی که به پایان خونریزی و اختلافات داخلی در عراق بینجامد، اقدام پسندیده و مناسبی است و باید از آن حمایت کرد.

شیخ خالد الملا برگزاری نماز جمعه مشترک شیعیان و اهل تسنن را بسیار حائز اهمیت خواند و آن را پاسخ کوبنده‌ای به تروریسم و گروه‌های تکفیری برشمرد.

وی بر تقویت وحدت بین مسلمانان این کشور تأکید کرد و گفت: من سنی هستم ولی بدون برادر شیعه خود از هیچ ارزشی و قیمتی برخوردار نیستم.

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق با انتقاد از سوء استفاده برخی شخصیت‌های دینی از منابر نماز جمعه در دامن زدن به اختلافات طایفه‌ای خواستار توقف هرچه سریع‌تر این اظهار نظرها شد.

شیخ خالد الملا اظهار داشت که تنها به واسطه وحدت و همکاری و تعاون می‌توان زندگی مسالمت‌آمیزی را بین شیعیان و اهل سنت عراق تشکیل داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 5 =