ادب و انصاف سایر کاندیداها آیینه نمایش ناجوانمردی فتنه گران ۸۸ بود

 

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که پیروزی آقای روحانی پیروزی گفتمان اعتدال بود نه سازش، گفت: ادب، انسانیت، انصاف و مروت رقبای کاندیدای منتخب، آیینه تمام نمای انعکاس فساد، ناجوانمردی و بی انصافی عوامل فتنه در سال۸۸ بود که حلاوت مشارکت هشتاد درصدی مردم را در کام ملت تلخ کردند.

 آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی در مورد انتخابات، گفت: برگزاری انتخابات، فتح الفتوح سال حماسه سیاسی بود در برابر دشمنانی که فکر می کردند مردم با وجود فشارهای سیاسی و اقتصادی، نسبت به نظام بی تفاوت شده اند.

وی با اشاره به تحلیل های غیرواقع بینانه بیگانگان و ادعای آنان نسبت به آزادانه و مردمی نبودن انتخابات ایران، افزود: امروز که کذب ادعاهایشان اثبات شده باید حرف خود را پس بگیرند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: دشمن امروز به این واقعیت رسیده است که نظام اسلامی ریشه در جان مردم دارد و این نظام در عین اقتدار، در کمال آزادی، امانت دار رأی مردم است بنابراین از روی کار آمدن هیچ جریان فکری هراسی ندارد و ضربه ای نخواهد خورد. البته به شرط آن که این جریان مزدور  و وابسته اجنبی نباشد.

دولت در کمال امانت داری، جریان رقیب خود را پیروز انتخابات اعلام کرد

نماینده مجلس خبرگان تصریح کرد: مجری انتخابات اخیر، یک جریان فکری بود و برنده آن، رقیب این جریان اما با این وجود در کمال امانت داری و با اختلاف بسیار کم نسبت به ۵۰درصد آراء، جریان رقیب را پیروز اعلام کرد، اینگونه دموکراسی در هیچ نظامی در دنیا وجود ندارد.

ادب و انصاف سایر کاندیداها آیینه انعکاس فساد، ناجوانمردی و بی انصافی عوامل فتنه در سال۸۸ بود

وی، مشارکت ۷۲ درصدی مردم در عین آزادی و نشاط و استقلال رأی را یک پیروزی ارزشمند خواند و گفت: در این میان ادب، انسانیت، انصاف و مروت رقبای کاندیدای منتخب نیز قابل تحسین است که نه تنها کوچکترین اشکالی بر روند انتخابات نداشتند بلکه جزو اولین نفرات، پیروزی وی را تبریک گفتند. این رفتار، آیینه تمام نمای انعکاس فساد، ناجوانمردی و بی انصافی عوامل فتنه در سال۸۸ بود که حلاوت مشارکت هشتاد درصدی مردم را در کام ملت تلخ کردند

پیروزی آقای روحانی، پیروزی گفتمان اعتدال بود نه گفتمان سازش

آیت الله علم الهدی در پاسخ به سؤالی در مورد پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات، خاطرنشان کرد: پیروزی آقای روحانی، پیروزی گفتمان اعتدال بود و رأی مردم هم رأی به اعتدال گرایی بود، نمی شود آن را به سلطه اصلاح طلبان تعبیر کرد، البته این بستگی به عملکرد آقای روحانی نیز دارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مردم، بصیر و بیدار هستند؛ گفتمان اعتدال، گذشته از درست یا نادرست بودن ادعایش، مشکلات اقتصادی را ناشی از تندروی ها می دانست و مردم هم برای حل مشکلاتشان به این گفتمان رأی دادند.

در مقابل اعتدال به معنای سازش با استکبار می ایستیم

وی در پاسخ این پرسش که آیا اصولگرایان تسلیم گفتمان اعتدال هستند، افزود: این گفتمان اگر در حد یک روش و راهکار اجرایی برای اصول انقلاب باشد، قابل تجربه است اما اگر اعتدال، نقطه مقابل استکبارستیزی باشد با اصل انقلاب منافات دارد و ما هیچ مدیریتی که منافی اصل انقلاب باشد را تحمل نمی کنیم و نمی توانیم از اصولی که به پای آن خون داده ایم چشم بپوشیم. این اصول، نقش حیاتی در جامعه دارند و امام حسین(ع) نیز همه جان و مال و فرزندان خویش را برای ایستادگی در این راه نثار کرد.

وی یادآور شد: همه جنگ و درگیری ما با مستکبران بر سر استکبارستیزی است وگرنه چنانچه دست در دست امریکا می گذاشتیم امروز اینقدر مشکلات نداشتیم. این اصل آنقدر مهم است که امام راحل(ره)، تسخیر لانه جاسوسی استکبار را انقلاب دوم نامیدند و بزرگ ترین عظمت رهبر معظم انقلاب نیز این است که در این ۲۴ سال پس از رحلت امام خمینی(ره)، با قدرت اصل استکبارستیزی را حفظ و استکبار را بیچاره کرده اند به گونه ای که با شکل گیری بیداری اسلامی، تمام معادلات سیاسی شان به هم ریخته است. بنابراین ما به هیچ وجه دست از استکبارستیزی خود بر نمی داریم حتی اگر مانند یاران امام حسین(ع)، ۷۲ تن باشیم.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: اعتدال، هیچ گاه به عنوان یک اصل مطرح نیست؛ تنها می تواند یک راهکار برای حل مشکلات مردم در بستر استکبارستیزی باشد، مردم هم این را می دانند چنان که هنگام رأی گیری شاهد مواضع ضداستکباری شان بودیم.

جریان استکبار همیشه حامی جریانات منعطف در جوامع انقلابی است

نماینده مجلس خبرگان در مورد درخواست انگلیس مبنی بر شکل گیری روابط سازنده با ایران بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات، ابراز داشت: این ها عنوان اعتدال را به معنای انعطاف گرفته اند چرا که جریان استکباری فقط درصدد چپاول و جنایت بوده و همیشه در پی جریانات منعطف در جوامع انقلابی است تا آن ها را ابزار نفوذ خود قرار دهد بنابراین فکر می کنند با شعار اعتدال، می توانند شیطنت های گذشته را ادامه دهند.

اینگونه نیست که جریانی مقصر و جریان دیگر قهرمان باشد

وی در پاسخ این پرسش که آیا نتیجه انتخابات را ناشی از عدم اتحاد و ائتلاف اصولگرایان می دانید، گفت: بنده اصولا معتقد به انئتلاف نیستم، مردم آزادانه عمل می کنند، بدنه مردم نه اصلاح طلب است نه اصول گرا (به معنای جریانی). از سوی دیگر اصولگرایان حتی در صورت ائتلاف هم نمی توانستند پیروز شوند. مردم در هر برهه از زمان، مطالبه ای دارند، امروز هم که مدیریت کشور را در مشکلات معیشتی خود مقصر می دانند،( با وجود خطرناک بودن چنین مطالبه ای)، جریان اعتدال با تسلط بر این موج، توانست پیروز شود و این نه هنرمندی اصلاح طلبان را می رساند و نه مقصر بودن اصولگرایان را و اینگونه نیست که جریانی مقصر و جریان دیگر قهرمان باشد.

خط قرمز پایبندی و احترام ما به خواست مردم، اصول انقلاب است

امام جمعه مشهد در  مورد خط قرمز پایبندی و احترام به خواست مردم، یادآور شد: خط قرمز ما، اصول انقلاب و اسلام است که هر جا مخالفتی در برابر آن باشد در مقابل آن می ایستیم، مانند حضرت زهرا(س) که یک تنه در برابر خواست نابجای مردم ایستادند. امام خمینی(ره) نیز در عین حال که می فرمایند «میزان، رأی ملت است» اما در جای دیگری هم فرمودند «اگر مردم مقابل اصلی از اصول دین بایستند با همه شان مخالفت می کنم». بنابراین مردم مقدس هستند اما تا زمانی که دچار کفر و شرک و ضد خدا نباشند.

بنا نیست به بهانه پیروزی، ناهنجاری و فساد در جامعه ترویج شود/ متدینان، میدان را به جریانات لائیک نسپارند

آیت الله علم الهدی در پاسخ به سوالی در مورد اتفاقات ناهنجار پس از اعلام پیروزی حجت الاسلام روحانی، نیرو گرفتن حامیان میرحسین موسوی و نهادینه شدن اقدامات ضد ارزشی در دولت جدید، خاطرنشان کرد: تا عملکرد آقای روحانی را ندیده ایم نمی توانیم قضاوت کنیم. از سوی دیگر طبیعی است که جریان لائیک نیز از هر موقعیتی برای اعلام وجود استفاده می کند، برخی از این ها حتی در انتخابات هم شرکت نکرده و یا به آقای روحانی رأی نداده اند اما با این وجود تلاش می کنند این پیروزی را به نام خود ثبت کنند.

وی با تأکید بر این که بنا نیست به بهانه پیروزی، ناهنجاری و فساد در جامعه ترویج شود، گفت: مهم، بیدار بودن مردم و متدینان است که نباید جا بزنند و میدان را به جریانات لائیک بسپارند. مسؤولان امنیتی کشور نیز مسؤول حفظ آرامش مردم در برابر ناهنجاری ها و بداخلاقی ها هستند. آقای روحانی تقصیری ندارد خود ایشان و ستادهایشان چنین رفتارهایی را رد می کنند. اگر هم دستگاه های اجرایی مقابله نکردند خود مردم به صحنه بیایند و برخورد کنند.

وی اضافه کرد: مردم دین می خواهند و با انگیزه دینی و لبیک به ندای رهبری پای صندوق رأی حاضر شده اند لذا نباید یک عده بی دین از این بستر سود ببرند و متدینان در خواب باشند.

امام جمعه مشهد در پاسخ به پرسشی در مورد ترس از ورود مجدد سران فتنه به عرصه مدیریت کشور، اظهار کرد: اگر در این میان کسانی از گذشته پشیمان بوده و به اشتباه خود اعتراف کرده اند می توانند به دامن ملت بازگردند اما اگر بخواهند با حفظ مواضع فتنه گری خود به صحنه بیایند، یک خیانت آشکار است چرا که فتنه گران هم دست امریکا و انگلیس هستند.

اقامه حدود الهی و مبارزه با منکرات اولویت اول فرهنگی دولت باشد

آیت الله علم الهدی در مورد ضرورت توجه دولت آینده به مسائل فرهنگی، گفت: آقای روحانی خود را فرزند حوزه و دانشگاه معرفی کرده و فردی است که پای سفره امام زمان(عج) نشسته و لباس روحانیت دارد، نمی تواند به صاحب سفره خیانت و نوکری خود را فراموش کند.

وی با اشاره به آیه شریفه «الذین اِن مَکَّناهُم فِی الارضِ اَقاموا الصَلوه و آتُوا الزکوه …..»، یادآور شد: رسالت نظام اسلامی، در قرآن مشخص است بنابراین هیچ کس نمی تواند در بستر این نظام و در رأس مدیریت اجرایی آن ضد دین عمل کند اما ممکن است روش اجرایی و سیاست متفاوت باشد.

وی، اقامه حدود الهی و رفع منکرات را اولویت اول فرهنگی دولت آینده دانست و گفت: برخلاف تصور برخی، مردم به فکر کسی رأی نداده اند، بلکه به دین فرد رأی داده اند و اگر بدانند کسی ضد دین است کنارش می گذارند از این رو رییس جمهور، پیش از تأمین معیشت، باید حافظ دین مردم باشد

 بدون تقویت فلسطین و تضعیف اسرائیل نمی توان استکبارستیزی را ادامه داد

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی در مورد پیروزی گفتمان سازش در انتخابات، تصریح کرد: گفتمان اعتدال رأی آورده که نقطه مقابل افراط است نه گفتمان سازش؛ مقاومت، صف اول جبهه استکبارستیزی است. استکبار جهانی امروز با پیشاهنگی به نام اسرائیل، به وسط میدان آمده و خط مقدم مسلمانان نیز فلسطین و جریان مقاومت است لذا بدون تقویت فلسطین و تضعیف اسرائیل نمی توان استکبارستیزی را ادامه داد.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر عدم تغییر مواضعش نسبت به قبل از انتخابات، گفت: هنوز هم معتقد هستم حل مشکلات مردم از طریق دست دادن به انگلیس، خیانت به اسلام و انقلاب است و مردمی که روزی در مقابله با استکبار، جوان های خود را فدا کرده اند حاضر نیستند به خاطر مشکلات معیشتی دست در دست استکبار بگذارند.

توقف توسعه هسته ای امکان ندارد

وی در ادامه، پاسداری از ارزش های انقلاب با عزمی راسخ تر از گذشته را مهمترین وظیفه نیروهای ارزشی در شرایط پیش رو دانست و در مورد ادامه فعالیت های هسته ای در دولت آینده افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مسأله هسته ای یک جریان محوری در توسعه دانش بنیان ایران اسلامی است که در چشم انداز بیست ساله و برنامه پنجم توسعه نیز جایگاه بسیار مهمی دارد بنابراین هر که در رأس مدیریت کشور قرار می گیرد باید بر همین اساس حرکت کند.

امام جمعه مشهد با بیان این که توسعه دانش بنیان جز از طریق توسعه فناوری هسته ای امکان پذیر نیست، افزود: ممکن است برخی مسیر را با شکل دیگری ادامه دهند اما توقف امکان ندارد و کسی نمی تواند آن را متوقف کند و گرنه به رأی مردم خیانت کرده است.

کمک به خادمان نظام، عبادت است مگر آن که دچار انحراف شوند

وی در پاسخ   مورد نحوه تعامل افراد و جریاناتی که به آقای روحانی رأی نداده اند با دولت آینده، اظهار کرد: خدمت در نظام اسلامی، عبادت خداست از این رو هر کس در این عرصه بیاید، باید او را یاری کرد مگر این که دچار انحراف و کج روی شود که در این صورت مسلما مقابل کج روی می ایستیم.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: از سوی دیگر، این کشور رهبر دارد و آنچه در دوران رهبری ایشان برای ما تجربه شده، مدیریت عظیم و بی نظیر ایشان است که همه حتی دشمنان به آن ایمان و اعتراف دارند و تجربه نشان داده که بینش های متفاوت را با مدیریت داهیانه خود در خدمت منافع نظام قرار داده اند. مهم این است که ما پشت ولایت فقیه و مجری منویات ایشان باشیم.

نماینده خبرگان رهبری در مورد استفاده از همه سلایق در سطوح مختلف مدیریتی دولت آینده، به فرموده رهبر معظم انقلاب در مورد بررسی گفته های نامزدها یک سال پس از انتخابشان اشاره و تصریح کرد: یکی از مطالبی که آقای روحانی تأکید داشت، همین استفاده از نیروها بدون توجه به سلایق سیاسی شان بود و اگر غیر از این عمل کند، سخنان خود را نقض کرده است.

تعدد نامزدها با گفتمان های مختلف، حجت را بر مردم تمام کرد

وی درمورد تعدد نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آن را برای نظام مثمر ثمر خواند و گفت: با توجه به برنامه های تبلیغاتی رسانه ملی، کاندیداتوری در این دوره، هزینه خاصی برای نامزدها نداشت و در عین حال حضورشان با گفتمان های متفاوت سبب گرم شدن فضای انتخابات بوده و حجت را بر مردم تمام کرد.

آیت الله علم الهدی در مورد سرخوردگی نیروهای حزب الله ابراز داشت: مراقب القای یأس و نومیدی از سوی شیطان برای رها کردن عرصه باشید. رییس جمهور هر که باشد اگر درست عمل نکند با مطالبه کردم عوض می شود چنان که نتیجه هشت سال اصلاحات، با مدیریت رهبر معظم انقلاب، منجر به مطالبه ارزش های دینی در دوره بعدی شد






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 5