اعتراف روزنامه صهیونیستی به ناتوانی دستگاه‌های جاسوسی اسرائیل

 

 88_156176   دستگاه های جاسوسی و تحقیقات اسراییل همچون همکاران خود در سراسر جهان این بار در فهم صحیح مسیر اجتماعی منجر به پیروزی روحانی ناتوان ماندند. الکس فیشمن تحلیلگر مسایل امنیتی و نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در مقاله ای درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران و شگفتی های آن میگوید: در اسراییل و حتی در میان مسؤلان اطلاعاتی آن هیچکس وجود ندارد که بتواند به طور منطقی پیش بینی کند که سیاست های هسته ای ایران در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی چگونه خواهد بود. با توجه به اینکه مسؤولان امنیتی اسراییل به ویژه در دوره کنونی به دنبال تخمین در این زمینه نیستند، دو اتفاق قطعی خواهد بود: در ماه جولای تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه ایران اجرایی خواهد شد و در ماه آگست نیز رییس جمهور جدید ایران مدیریت دولت را به دست خواهد گرفت و تا آن زمان مسؤلان اسراییلی در پی پیش بینی مسیر مورد نظر رییس جمهور جدید ایران خواهند بود.

فیشمن افزود: دستگاه های جاسوسی و تحقیقات اسراییل همچون همکاران خود در سراسر جهان این بار در فهم صحیح مسیر اجتماعی منجر به پیروزی روحانی ناتوان ماندند. نیروهای اطلاعات میتوانند وضعیت دشمن را در مورد رهبران سیاسی و نظامی ارزیابی کنند و نیز میتوانند گزارشی از زیرساخت های نظامی دشمن ارائه کنند، اما در مورد مسایل اجتماعی، حدس و گمان آنها اشتباه از آب در می آید همانند آنچه که در مورد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و بهار عربی و پیروزی حماس در انتخابات اتفاق افتاد.

فیشمن افزود: جدول زمانبندی دست یابی ایران به قدرت بالفعل هسته ای، حاکی از عملیاتی برای دست یابی ایران در کمتر از دو سال دیگر به این قدرت است و گزارش اطلاعات پنتاگون که چند هفته پیش منتشر شده ادعا میکند که ایران عقیده خود را به طور کلی تغییر داده و به استراتژی دفاعی مبتنی بر فرسایش و بازدارندگی روی آورده و به عبارت دیگر آمریکایی ها در حمله فوری به ایران به سلاح هسته ای تکیه نمیکنند.

فیشمن گفت: تردیدی نیست که در چند هفته پیش رو ماموران اطلاعاتی آمریکا تحقیقات لازم در مورد روحانی را انجام خواهند داد تا در صورت امکان راهی برای توافق با او و کنترل اوضاع بیابند، گرچه این کار الزاما مورد قبول اسراییل نیست. و حتی سیر تحولات سوریه نیز بر تعامل ایران با پرونده هسته ای تاثیر گذار خواهد بود و اگر ایران در سوریه نقش برتر داشته باشد انگیزه کمتری برای توافق با غرب خواهد داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 11