رهنمودهای رهبری و مراجع مشعل هدایت رییس جمهور منتخب است

 farokhfal--lll_156047 مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) و حوزه علمیه و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، مشعل فروزان هدایت و طریق باسعادت رییس جمهور منتخب ملت ایران است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ ‌فال، شامگاه روز گذشته در نشست مدیران مدارس علمیه سطح عالی قم، در سخنانی با تبریک خلق حماسه سیاسی و لبیک مردم ایران اسلامی به ندای مقام معظم رهبری، گفت: آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) و حوزه علمیه و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، مشعل فروزان هدایت و طریق باسعادت رییس جمهور منتخب ملت ایران است.

مدیر حوزه علمیه استان قم تاکید کرد: عظمت حضور قهرمانانه مردم در خلق حماسه سیاسی، پشتوانه حرکت تکاملی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور منتخب خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ساماندهی دروس سطح عالی اشاره کرد و گفت:‌ اگر طلاب در مباحث سطوح عالی که پیش ‌نیاز دروس سطح خارج است، بنیه علمی قوی نداشته باشند، با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد؛ بنابرین برای تقویت بنیه علمی آنان، طرح ساماندهی دورس سطوح عالی اجرا شد و امروز شاهد مطالعه تمامی محدوده‌های تعیین شده بر اساس زمان تحصیل طلاب هستیم.

وی با اشاره به این که یکی از نگرانی‌ها در سطوح عالی که استاد ‌محوری را تحت تأثیر قرار می‌داد، عدم حضور منظم طلاب در کلاس‌‌های درس بود، ادامه داد: این مسئله علاوه بر ضعف طلبه از نظر علمی، آموزه‌های معنوی که طلبه به صورت مستقیم از استاد دریافت می‌کند، را تحت الشعاع قرار می داد.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور با بیان این که اساتید باید بتوانند انگیزه های معنوی طلاب برای حضور منظم در کلاس‌های درس را تقویت کنند، ادامه داد: در کنار این مسئله، مدیریت حوزه علمیه قم بر اساس رسالتی که عهد‌دار است، طرحی را در این راستا در دستور کار قرار داده است که از سوی مراجع عظام تقلید و شورای عالی حوزه‌های علمیه تأیید و تصویب شده است.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به اجرای طرح حضور و غیاب در کلاس‌های سطوح عالی حوزه علمیه قم، گفت: بر اساس این برنامه، طلابی که به صورت منظم در کلاس‌های درس شرکت می‌کنند، حد نصاب نمره قبولی آنها ۱۲ و کسانی که در این کلاس‌های شرکت نکنند، حد نصاب قبولی آنها نمره ۱۶ می‌باشد.

وی درباره ارائه خدمات خوابگاهی به طلاب سطوح عالی حاضر در کلاس‌های درس، ابراز داشت: همچنین بر اساس این برنامه‌ریزی، کسانی که به صورت منظم در کلاس‌های درس سطوح عالی شرکت نمی‌کنند، از خدمات خوابگاهی بی بهره خواهند ماند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به حضور و غیاب طلاب در کلاس‌های سطوح عالی به صورت هفته‌ای سه مرتبه، در سال تحصیلی جدید، یدآور شد: اجرای این طرح نیازمند همکاری اساتید و اهتمام جدی مدیران مدارس است تا بتوان مشکلاتی که به دلیل عدم حضور طلاب در کلاس درس استاد  ایجاد می شود را برطرف کرد.

وی همچنین به تغییر روند طراحی سؤال‌ها برای ترغیب طلاب به شرکت در کلاس‌های درس اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، هر ساله بخشی از سؤالات امتحانی به صورت مفهومی ارائه می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک، بخش اصلی امتحان به صورت مفهومی باشد و مطالعه جزوات برای امتحان کافی نباشد.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: در این شرایط طلبه برای این که بتواند از امتحانات موفق بیرون آید، لازم است در کلاس درس استاد به صورت منظم حضور یابد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که این طرح مدتی در سطو ح عالی اجرا می‌شود تا مشکلات ضمنی آن برطرف شده و حساسیت‌ها نیز کم شود و در ادامه در سطح خارج نیز این گونه شود، گفت: در حال حاضر طلاب سطح خارج که در خوابگاه‌ها حضور دارند، باید تعهدی ارائه نمایند که بر اساس آن متعهد به حضور منظم در کلاس‌های درس باشند؛ در غیر این صورت آنها نیز از اسکان در خوابگاه محروم خواهند شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 9 =