انتقاد مدیر حوزه‌های علمیه از برخورد شعاری با مسائل فرهنگی

 boshehri_l92llll_156640 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با تاکید بر این که مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه‌ است، گفت: در کشور در عرصه مباحث فرهنگی شعارهای زیادی داده شده، ولی در عمل گام کمتری برداشته شده است. امروز در نشست تهیه و تدوین سند پیوست فرهنگی در فضای سایبری که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی از رؤسای دانشگاه‌ها، در قم برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج)، به ضرورت پیوست فرهنگی در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامی که وزارت اارتباطات در خصوص تدوین پیوست فرهنگی در فضای مجازی برداشته، کار بسیار ارزشمندی است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم توجه جدی به مباحث فرهنگی، افزود: در زمینه مباحث فرهنگی شعارهای زیادی داده شده، ولی در عمل گام کمتری برداشته می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری، به خلاء پیوست فرهنگی در بسیاری از عرصه ها اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که بنای پارس جنوبی در عسلویه گذاشته شد، برای بحث پیوست فرهنگی با مدیر عامل وقت صحبت کردم، ولی متأسفانه اقدام در خور توجهی انجام نشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که مجتمع‌های بزرگ در کشور ساخته می‌شود، ولی سند فرهنگی ندارند و این کار برازنده نظام اسلامی نیست، گفت: در زلزله استان بوشهر جمعی از مردم درخواست داشتند تا قبل از ساخت منازل آنان، مساجد و حسینیه ها ساخته شود، این مسئله نشان دهنده دین مداری مردم است،  ولی دیگران کمتر به مباحث دینی و فرهنگی توجه دارند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که توجه به مباحث فرهنگی یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه‌های علمیه است افزود: باید حرکت جدیدی را در عرصه فرهنگ پایه گذاری کنیم.

وی به تهدیدات فرهنگی فضای سایبری اشاره کرد و گفت: تهدیدی که در فضای مجازی علیه اخلاق، فرهنگ و فضای اجتماعی صورت می‌گیرد باید با کمک دو نهاد حوزه و دانشگاه با آن مقابله شود.

مدیر حوزه های علمیه از اهتمام وزیر ارتباطات و مسئولین دانشگاه‌ها و مراکز علمی نسبت به تهیه و تدوین پیوست فرهنگی در فضای مجازی تقدیر کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 9